| Pinnedyr, knelere og andre insekter Vanlige spørsmål om Pinnedyr, knelere og andre insekter |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: Apr 2011
Sted: Stig Gøran Olsen
Sætrefjellet 60
5265 Ytre Arna
Bergen
|
Scolopendra Morsitans, hvor stor / lang kan en slik bli?
Hvilken Scolopendra art regnes som "verstigen" blant disse? Hvilken Scolopendra art er størst? Hvordan skaffer jeg meg flere? Ønsker å kjøpe Scolopendra... Denne hobbyen virker skremmende og spennende på meg og jeg ønsker å sammle på de foskjellige Scolopendra artene, men trenger hjelp av dere andre reptilfreaker til å bygge opp en sammling og bli "god" på denne hobbyen. Blir meget takknemlig for all hjelp og respons jeg kan få... ![]() Aller vennligst, Stig Gøran. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Drammen
|
S.Morsitans kan bli 15 - 18cm, områder: Afrika, Australia, mange farge varianter.
Værstinger ? Scolopendra Gigantea Robusta, Scolopendra Galapagoensis,Scolopendra Viridicornis, kan bli opptil 30cm +++ Disse er skjeldne i salg på grunn av eksport forbud fra Sør Amerika, de få som er i salg er veldig dyre fra 200 - 1000 dollar. Syns det er litt vel drøye priser, mye andre flotte skolopendere fra Asia som kan bli opptil 20 - 25cm store, bla Scolopendra Subspinipes, koster ca 100 - 500kr, mange farge varianter. Skolopendere er ikke så veldig vanlig for salg her i Norge, men finner vel noe av og til i Kjøp og Salg på forumet her, eller på terrariedyr messer. Arachnoboards.com har et eget forum om skolopender, mye bra: |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Junior Member
Sætrefjellet 60
5265 Ytre Arna
Bergen
|
Messer, når arrensjeres dem? Er det forskjellige steder i Norge?
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Junior Member
Sætrefjellet 60
5265 Ytre Arna
Bergen
|
Messe 28 mai
så flott, den skal jeg besøke!!Jeg har brukt litt tid til å lese spørsmål og svar fra andre innlegg i forumet og funnet mye nyttig og det har roet meg, men fortsatt lurer jeg på hvor ofte fores disse dyrene? Fassinerende at disse skapningene har eksistert i 400 millioner år. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Junior Member
Sætrefjellet 60
5265 Ytre Arna
Bergen
|
Messe 28 mai
så flott, den skal jeg besøke!!Jeg har brukt litt tid til å lese spørsmål og svar fra andre innlegg i forumet og funnet mye nyttig og det har roet meg, men fortsatt lurer jeg på hvor ofte fores disse dyrene? Fassinerende at disse skapningene har eksistert i 400 millioner år. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
1 gang i uken, men i perioder går de lenge uten mat.
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Scolopendra Hero Castencieps | hewlet | Myriapoder | 3 | 15-05-2009 13:38 |
| Scolopendra Gigantea | hewlet | Myriapoder | 23 | 24-04-2009 00:16 |
| Scolopendra Hardwickei | hewlet | Myriapoder | 1 | 23-12-2008 16:35 |
| scolopendra subspinipes? | duefjes | Myriapoder | 8 | 30-06-2007 09:45 |
| scolopendra subspinipes død | parahybana_freak | Småprat | 0 | 03-03-2007 08:09 |