| Pinnedyr, knelere og andre insekter Vanlige spørsmål om Pinnedyr, knelere og andre insekter |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: Apr 2011
Sted: Stig Gøran Olsen
Sætrefjellet 60
5265 Ytre Arna
Bergen
|
I dag var jeg så heldig å få kjøpt meg en "Afrikansk Tiger Skolopender!"
![]() Med denne fulgte det med det minste plastikk terarie som selges på dyrebutikker, som var dekket med tørr barkeflis i bunn. Jeg kommer til å flytte Skolopenderen over i ett større glass terarie og ønsker å innrede det til fordel for Skolopenderen som er ca 9 cm lang. Ønsker hjelp/tips til valg av bunnmateriale, fuktigt eller tørt miljø, melorm til mat, hvilken mat kan brukes etc? All hjelp og tips blir satt stor pris på! |
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Junior Member
Sætrefjellet 60
5265 Ytre Arna
Bergen
|
Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2004
Sted: Bergen
|
Ugjødslet torv/jord/kokkosubstrat som holdes lett fuktet,en vannskål, en stein e.l.l til å gjemme seg under,og litt varmere enn stuetemperatur, da blir den fornøyd.
Pet-boks vil jeg ikke anbefale,da disse er rømningseksperter... Et glassterrarie med tykt substrat som er høyere enn hva skolopenderen er lang og uten silikonkanter den kan klatre på redder nattesøvnen. ![]() Mine skolopendere griste masse når de spiste, så det er greit med et langt pinsett som du rydder vekk fordyrester med, så unngår du lettere Midd. Dette er greiest å gjøre når dyret er opptatt av å spise.. De du kjøpte den av vet sikkert det vitenskaplige navnet. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Drammen
|
Kan det være Scolopendra Morsitans ?
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Junior Member
Sætrefjellet 60
5265 Ytre Arna
Bergen
|
Yes, Scolopendra Morsitans er det jeg har kjøpt! Den er helt make til dem på bildene.
Takker for hjelp og nyttige tips.
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|