| Pinnedyr, knelere og andre insekter Vanlige spørsmål om Pinnedyr, knelere og andre insekter |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: Oct 2010
Alder: 24
|
Fikk et mini terrarie med lys til bursdag (Link). Og så lurer jeg på, siden det er så kaldt ute og greier, hvordan eller hvor kan jeg få tak i maur for et slikt lite terrarie.
Jeg har hørt at jeg trenger en dronning for at det skal funke: fakta eller ikke? Og hvis det eventuelt ender med en bestilling over inet, hvordan ser loven på import av noe som sikkert blir sett på som skadedyr? Takk |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
Sted: Øst-Norge, Oslo
Alder: 21
|
Heihei!
Regner med at det var deg jeg snakket med i butikken i dag? Det er helt sikkert noen her inne som kan svare. Mener å ha lest noe om dette tidligere? Klarte ikke å søke det opp på jobb, men er det noen RF'ere som kanskje kan finne linkene til nettbutikker som jeg ikke klarte?
|
|
|
#3 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2010
Sted: Horten
|
Sitat:
Må bare grave litt dypere i tuva.. Dronning er ikke nødvendig i et slikt akvarie/farm. Og trenger de en "lager" de seg en selv. ![]() Du kan jo f.eks høre med denne Norske nettbutikken. Maur Akvarium Antworks - Bristols.no - Din dyrebutikk på Internett siden de importerer tilsvarende maurfarm Denne butikken (USA) selger maur til nevnte farm. http://www.antworkstoys.com/contents...farm_ants.html Står ingenting om at de IKKE sender til Norge. Fant ingen norske butikker som selger slike. Når det kommer til lov om import av maur må jeg helt ærlig melde pass. Ser vel forsåvidt ikke forskjell på maur til en farm og insekter til for, noe som sendes med post fra utlandet stadig vekk.
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
Sted: Øst-Norge, Oslo
Alder: 21
|
Jeg visste det var en god ide å anbefale ReptilFreaks ^^, Alttid noen som har peiling på de mest uvanlige spørsmål
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
|
Sitat:
Jeg ville alikevell ikke gravd ut dronningen, la tuen være så mye som du fant den om mulig.
|
|
|
|
#6 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2010
Sted: Horten
|
Sitat:
![]() http://www.fhi.no/dav/f52c6ea393.pdf og Røde skogsmaur - Wikipedia Å grave i en maurtuve for å finne Dronningen.. hehe.. Good luck. Spørsmålet fra Mirshof var uansett om en slik maurfarm ville fungere uten dronning og der er svaret Ja.
|
|
|
|
#7 |
|
Junior Member
Medlem siden: Oct 2010
Alder: 24
|
Takk for rask og informativ tilbakemelding! Og aye, var nok meg i butikken ja. Lette en del rundt på forumet her før jeg fant ut at det var enklest å lage en ny tråd. Virker ikke som maur er det helt store her i Norge, merkelig nok
![]() Da var det bare for meg å ta meg en tur i skogen og se hva jeg kan få tak i
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|