| Pinnedyr, knelere og andre insekter Vanlige spørsmål om Pinnedyr, knelere og andre insekter |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: Aug 2010
|
Hallu!!
Jeg har veeldig lyst på pinnedyr.. Har absolutt ingen erfaring med dem, har bare holdt en hos ei vennine en gang.Har da lest mye på google og lignende, meeen... Har et 30 - liters akvariet er dette stort nok for et eller to pinnedyr? Vet ikke om så veldig mange arter og sånn, vet dere om noen som ikke er så veldig sånn, eh ekle.. Hehe, og kanskje noen som ikke blir så veldig store.. Forresten jeg vet at de kan få opptil 1300 egg! Woow.. Vel, jeg har ikke lyst på unger, kanskje liksom bare et egg.. Men, hva gjør jeg med resten.. Hørt at mange putter dem i en boks i fryseren, syns det er litt uh.. Dakar vandrende pinne xD Hvordan kan man drepe dem fort liksom? Tar egentlig imot all slags fakta jeg kan få ![]() Takk for denne flotte siden! <3 |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2009
Sted: Rogaland
Alder: 26
|
Carausius morosus - Indisk pinnedyr <-- Jeg har hatt slike selv, gir de eføy plante så stortrivst de.. Jeg begynte med 4 stk, etter 6 mnd hadde eg langt over 100 stk..
![]() Bare til å hive egga etter hvert som de kommer, så slipper du nye pinnedyr
|
|
|
#3 |
|
Junior Member
|
Takk for svar! Ntåå, trur kanskje jeg skal ha sånne!
![]() Menne, har hørt at eføy er giftig, er det giftig for pinnedyr også? Det er ikke sikkert det er giftig i det hele tatt da.. Hehe ![]() Tusen takk for svar igjen! |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2010
Sted: Akershus
Alder: 32
|
Jeg har vietnamesisk annan pinne. ligner veldig på indisk.
Gir ho sitronmelisse. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2009
Sted: Rogaland
Alder: 26
|
Ikke gi eføyen som har hvit kant rundt bladet. Ellers tror jeg det skal gå fint. Kan jo gi sitronmelisse, som kattja skriver, men siden eføy er så lett tilgjengelig, fungerte det vertfall best for meg.
|
|
|
#6 |
|
Junior Member
|
Tusen takk for svar!!
![]() Skal se på de også kattja ![]() Ok, da skal jeg ikke gi de eføy som er hvit rundt bladene! (: På mandag skal jeg se etter pinnedyr i forskjellige butikker og på nettet og se etter noen som er til salgs/gis bort Vet dere hvor ofte man må rengjøre terrariet? Hvordan gjør man det? Har dere annen info om stell, gjerne skriv det her
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Junior Member
|
Ok
![]() Jeg har en spray-flaske som jeg kan bruke ![]() Takk for alle svar! <3 |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Junior Member
|
Forresten har jeg et stort nok terrarie? Eller burde jeg vurdere et større? (les første post)
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2006
Sted: Sandnes (Rogaland)
|
Det er målene som teller, ikke antall liter. Buret må minimum være tre ganger så høyt som pinnedyret er langt, og to ganger så bredt/langt som pinnedyret er langt.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Ønsker å få/ kjøpe pinnedyr av rasen indisk, vietnamsk pinnedyr | Haawie | Pinnedyr | 4 | 02-08-2010 16:29 |
| pinnedyr | valiant | Pinnedyr, knelere og andre insekter | 4 | 22-10-2009 16:42 |
| Pinnedyr | Jon M | Pinnedyr | 5 | 05-04-2008 05:35 |
| Pinnedyr egg. | lazor | Pinnedyr | 3 | 07-12-2007 11:35 |
| Pinnedyr egg | john | Pinnedyr | 31 | 19-11-2006 09:45 |