| Pinnedyr, knelere og andre insekter Vanlige spørsmål om Pinnedyr, knelere og andre insekter |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2009
Sted: Vigra (Møre og Romsdal)
|
Jeg prøver å få tak i en kneler-kokong nå, og da må jeg jo som kjent ha drøssevis med bananfluer i begynnelsen
Det jeg lurer på, er hvordan jeg skal lage til "buret" til disse fluene? (Har tenkt å bruke en plasteske med noe tøy til "lokk" slik at det kommer luft inn, men uten at de klarer å komme seg ut - hva tror du om det?). Ellers tas alle tips imot med et stort takk! =)
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2006
Sted: Asker
Alder: 34
|
Noe som er supert å bruke som lokk er strømpebukse bit.
Det kommer luft gjennom, men vanlige fruktfluer kan ikke stikke egglederen sin gjennom og legge egg i kulturen din. Vis de får den muligheten vil vanlige fruktfluer parre seg med dine og da vil alle bli flyvedyktige, noe som er skikkelig kjipt. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2004
Sted: Bergen
|
jeg bruker 0,4 l plastbeger med nylonstrømpe over. Festet med et strikk.
Denne kan være intr,for deg Bananflueavl | Insekter og edderkoppdyr og denne http://home.c2i.net/svein_antonsen/html/stell.htm |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
|
Jeg trodde greia med nylonstrømpen var at bananfluer utenfor kan parre seg med bananfluene i kolonien din gjennom maskene i nettingen?
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2004
Sted: Bergen
|
Sitat:
![]() jeg har mine i et skap,så har ikke merket noe til det foreløpig. Men så har jeg ikke den helt store roen på bananfluer heller. |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
|
Bruker bare sånn kjøkkenrull på toppen jeg ,festet med strikk
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2009
Sted: Vest- Agder/ Møre og Romsdal
|
Funker det bra? Mtp mugg og luft?
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2008
Sted: bergen/askøy
Alder: 24
|
jeg har bananflue kulturer også.. og bruker et plast beger med nylon strømpe over.. fluene jeg har nå er de helt sorte, som visst er hakket større en vanlige, så vidt jeg har forstått.. men jeg så hin dagen at jeg har ca 40 larver utenpå boksen.. og de presser seg igjennom nylon strømpebuksen.. så jeg tror jeg hvertfall skal prøve tipset til bendick og ha kjøkkenrull over
![]() det er de breie tørkepapirene du mener, sant?
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
|
Ja, vanlig man bruker.. Alltid funka for meg ihvertfall
Kommer vist ikke mugg om man bruker det pulveret jeg brukte før som iggemamma snakket om i en annen tråd nylig. Men er ikke alltid det kommer mugg selvom manverken bruker pulveret og bruker tørkerull, så jeg bruker det, billig løsning(vertfall før jeg har flytta ut =P )
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| bananfluer, ha noe å gå på. | duefjes | Fôrdyr | 7 | 21-03-2008 00:35 |