| Pinnedyr, knelere og andre insekter Vanlige spørsmål om Pinnedyr, knelere og andre insekter |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2009
Sted: Møre og Romsdal ;)
|
Jeg vet at dette er vanlig,men et av de 50 eggene mine klektes i går og neste dag var det ikke føtter igjen! De la bare slengt her og der.
Også har ene pinnedyret mitt miste(bitet eller noe) halve foten sin Hva kan jeg gjøre med dette? Og får meg er det absolutt ikke noe forslag og skille dem
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2004
Sted: Bergen
|
Godt med mat og riktig fuktighet kan hjelpe?
Om de forsetter å spise på hverandre MÅ du nesten skille de,på en eller annen måte.. (det kalles å ta ansvar for dyrene man har) |
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Hehe,ja skjønner at jeg må skille dem viss de fortsetter sånn.. Men det er liksom bare ei (Indisk) som biter. De andre gjør liksom ingenting. Men hun som biter er også hun som spiser og drikker mest! haha,ble litt avansert dette
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2004
Sted: Bergen
|
hmm.jeg har hatt noen av de før,og fikk mange egg fra den ene,men de klekket først etter at de voksne var død..så kan nok ikke hjelpe deg.
Kansje noen andre sitter på litt info? |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
Åjaa,hehe,egentlig ganske bra for deg siden du slipper dette daa
![]() Selvom jeg synes pinnedyrene er utrolig facinerende når de er stoore... Nok om det |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2006
Sted: Sandnes (Rogaland)
|
Jeg hadde også dette problemet.
Her er tråden jeg laget i 2006: (Jeg var ganske fersk på forumet da, jeg beklager alle skrivefeil og mangel på kunnskap...) Noe har tatt et bitt av pinnedyre mit Noen av årsakene kan være: *For lite bur *For lav fuktighet. Optimal fuktighet: 70-80 % *For lite mat *Gamle pinnedyr med "dårlig" syn ![]() Jeg har ikke problemet nå lenger ettersom jeg kun har noen få pinnedyr, og alle er like gamle.
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Sted: Rogaland
Alder: 21
|
Hmmm.
Er ikke kjekt når pinnene spiser hverandre. det hare skjedd for meg også. hadde to pinner, nå bare en. begge fullvoksne og en dag ble den ene litt slakk kan man si... så dagen etterpå fant jeg den slakke liggende nesten urølig ( men fortsatt litt liv i :S) med en avspist fot, en halv fot og et avspist følehorn. nok mat var det i buret ogsa. det er antakelig bare slik det er i innsektverden. de sterke spiser de svakere... vet ikke hva du kan gjøre for å hindre dette. ha di nyklekkede pinnene i et eget bur/ terretarie/ boks. eller ha den "sultne" for seg selv... Lykke til vertfal hehe
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
Til Kristian: De har et bur med nok av plass i det er egentlig enormt i forhold til størrelsen deres!
![]() Mat har de også,jeg har en lang stilk med masse ugiftig eføy blader,men mener dere da at jeg bær variere på maten? Før hadde jeg en mengde av bringebærblad som jeg hadde i fryseren til vinteren men som nå er bare blitt sånn ja,du veit... ; Jeg har spraflaske som jeg sprayer med daglig og hygrometer der jeg ligger på 70? Men det derre med Gamle Pinnedyr med dåligsyn Jeg kan vel røpe at det pinnedyre er fullvoksent om det er gammelt kan også godt hende. Skal se på tråden du laga! Til Pinne: Uff! Synes synd på de pinnedyra som blir mishandla av andre pinnedyr ![]() Skal vel prøve trikset ditt og ha EGGENE i et annet dyr så de faktisk for mulighet til og ha et liv. Etterhvert skal jeg vel kansje prøve og flytte dem over og se hvordan det går. (Ble litt langt!) Tusen tusen takk for hjelpen! |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Har de godt av å se hverandre? | demios | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 3 | 20-05-2009 14:39 |
| Når er pinnedyrene mine kjønnsmodne? | monjoh | Pinnedyr, knelere og andre insekter | 3 | 26-03-2009 17:16 |
| hvordan ser eggene til pinnedyrene ut? | scorpiongirl | Pinnedyr | 2 | 30-04-2008 16:57 |
| Svarte prikker hos sitronmelisse hos pinnedyrene. | Olliw | Pinnedyr | 19 | 21-07-2007 15:38 |
| skilpadder hjelper hverandre. | cobra_kai | Filmsnutter | 7 | 18-03-2007 20:31 |