| Pinnedyr, knelere og andre insekter Vanlige spørsmål om Pinnedyr, knelere og andre insekter |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: Dec 2009
Alder: 16
|
hei, jeg er en jente på 14 år som har skaffet meg pinnedyr ..
jeg vet ikke så mye om pinnedyr til nå.. Pinne dyret mit er brunt . det er voksent . Hva spiser det ? hva skal vere i buret dems ? hvordan drikker de ? kan dere fortelle meg litt om det ?* .. til nå har jeg bare gitt det salat.. jeg vet ikke om det er gutt eller jente, hvordan finner eg det ut? . Hjelpe meg? Mvh iselin Sist endret av qello; 15-12-2009 kl 20:12. Begrunnelse: For og få med bilde |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2006
Sted: Sandnes (Rogaland)
|
Arten er sannsynligvis
Carausius morosus - Indisk pinnedyr men kan også være Medauroidea extradentata - Vietnamsk annan pinnedyr Hos begge disse artene er 99.99% av pinnedyrene hunner, og du trenger bare en hunn for å få unger. Mat: det spørs hvilken art. Sjekk begge linkene som er ovenfor. Den beste måten til å gi dem vann er å bruke en vanlig blomstersprute, og sprute rund i buret hver kveld. (blomsterspruten må aldri ha inneholdt kjemikalier) I buret kan du ha greiner med blader av den typen som pinnedyret spiser. Buret bør være minimum 20L*20B*30H cm EDIT: Når jeg ser bildet ditt så kan det ligne på Medauroidea extradentat (Vietnamsk annan pinnedyr). For å finne ut det kan du se på hodet til pinnedyret om den har noe som ligner på "horn".
|
|
|
#3 |
|
Junior Member
|
Takk _
tar gjerne i mot flere tips =).. foressten har hørt at den kan spise sitronmelisse hvor får eg tak i dette? vet noen det?
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2008
Sted: Rogaland
|
Du får det hos de fleste butikker som selger mat, Kiwi, Meny, Coop OBS. osv.
|
|
|
#5 | |
|
Junior Member
|
Sitat:
.. foressten , kan pinne dyr spise agurk ? veninna mi lot sit pinnedyr gjøre det. han spiste det i ca 1 år.. siden hun fikk ham til den døde.. vet ikke om det er så lurt da.. også trenger eg virkelig info om pinnedyret mitt ..
|
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Junior Member
|
Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Junior Member
|
Kan ingen flere hjelpe meg?
om dere vill kan eg legge inn flere bilder av min lille elskling !foressten ingen som vet det om de kan spise agurk ? og kan man fore fiskene med nymfene dens ? Klem klem isselin |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2009
|
Er det ikke best og skaffe seg masse info om dyret, mat, hvordan den skal ha det osv. osv. FØR man kjøper den?
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2006
Sted: Sandnes (Rogaland)
|
Vi bor ikke på Reptilfreaks så du må forvente at det ta litt tid før du får svar.
Pinnedyr spiser hovedsaklig blader, men jeg har aldri prøvd agurk. Ettersom jeg er en pinnefreak vil jeg svare nei på om fisker kan spise nymfene deres, men det går fint ann Pinnedyrene inneholder ikke mye "mat"Hvis den har to "horn" i tillegg til to antenner er det en Medauroidea extradentata Du ser hornene tydelig på dette bildet: ![]() Hentet fra: http://img178.imageshack.us/img178/1...570kopihc1.jpg
|
|
|
#10 |
|
Junior Member
|
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| hei trenger litt fakta om hamskifte. | grammostola rosea | Taranteller | 13 | 29-05-2009 23:51 |
| trenger litt fakta om tusenbein | Nikazo | Myriapoder | 14 | 01-09-2008 13:41 |
| Trenger fakta om taranteller | madsarn89 | Taranteller | 16 | 27-01-2008 18:54 |
| Trenger litt hjelp med å bestemme meg: tarantell, pinnedyr | Chixz | Terrarier | 11 | 13-08-2005 15:44 |