"

Pinnedyr, knelere og andre insekter Vanlige spørsmål om Pinnedyr, knelere og andre insekter

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 27-11-2009, 22:35   #1
Reptilfreak

Wilma sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Meldinger: 139
Standard Ønsker meg et pinnedyr

Hei!

Jeg er helt ny her, og ble i hovedsak medlem fordi jeg ønsker og vite mer om pinnedyr. Hva de spiser, hvor de skal bo osv. Prøvde og lese litt på fakta arkene, men jeg er jo ikke sikker på hvilken art jeg vil ha... Sååå, Tell me all about it!
Wilma er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 27-11-2009, 22:41   #2
Reptilfreak

Nikazo sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Sted: buskerud
Meldinger: 541
Blog Entries: 2
Standard

Er litt lurt og finne ut en art først. først da er det lettere og si deg hva de trenger av stell,mat osv videre.

hovedsaklig er pinnedyr trelevende, med unntak av noen arter som lever for det meste på bakken.
dem spiser blader av forskjellige planter/busker som bringebær,syrin og eukalyptus som er de mest brukte matplantene, men igjen lurt og vite en art

Sist endret av Nikazo; 27-11-2009 kl 22:47.
Nikazo er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 27-11-2009, 22:50   #3
Reptilfreak

Wilma sin avatar

Standard

Vet du om noen arter som du kan annbefale for nybegynnere?
Wilma er offline  
Svar med sitat
Gammel 27-11-2009, 22:52   #4
Reptilfreak

Galil sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Sted: Buskerud
Meldinger: 1,005
Blog Entries: 1
Standard

Extatosoma tiaratum og M extredentata
Galil er offline  
Svar med sitat
Gammel 27-11-2009, 23:09   #5
Reptilfreak

Wilma sin avatar

Standard

Okei, noen som vil gi meg masse informasjon om M extradentata da?
Bur, mat, håndtering, lengde, levetid osv.
Wilma er offline  
Svar med sitat
Gammel 28-11-2009, 00:23   #6
Reptilfreak

Galil sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Sted: Buskerud
Meldinger: 1,005
Blog Entries: 1
Standard

Det er jo å leite i faktaark eller caresheet da
Galil er offline  
Svar med sitat
Gammel 28-11-2009, 00:28   #7
Reptilfreak

Thomii sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Sted: Hordaland
Alder: 16
Meldinger: 70
Standard

Let me google that for you
Thomii er offline  
Svar med sitat
Gammel 28-11-2009, 09:52   #8
Reptilfreak

Nikazo sin avatar

Standard

Let på forumet her, er mange tråder som gir svar på det dere spør om
Svar med sitat
Gammel 28-11-2009, 20:05   #9
Reptilfreak

Wilma sin avatar

Standard

Nå har jeg sett gjennom forumene og lett på google. Jeg synes det er vanskelig og finne noe som er brukbart, da jeg ikke kan noen ting om pinnedyr. Vet ikke om noen arter eller typer, og ikke alle forkortelsene eller betydningene av forskjellige ord.

Jeg lurer på om det er noen pinnedyr som ikke legger egg uten hann? Jeg tror jeg vil få problemer med og få gitt bort ungene når det kommer så mange som det gjør.

Noen som har tips til hvor jeg kan kjøpe et pinnedyr i det hele tatt? Tror de har noen på dyrebutikken her, men jeg har ingen fjerneste aning av hva slags art det kan være.

Noe annet jeg lurer på er hvordan skal man ta vare på bladene de spiser om vinteren? Det er jo forsent og plukke ute nå...
Wilma er offline  
Svar med sitat
Gammel 28-11-2009, 20:38   #10
Reptilfreak

Nikazo sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Wilma Vis post
Nå har jeg sett gjennom forumene og lett på google. Jeg synes det er vanskelig og finne noe som er brukbart, da jeg ikke kan noen ting om pinnedyr. Vet ikke om noen arter eller typer, og ikke alle forkortelsene eller betydningene av forskjellige ord.

Jeg lurer på om det er noen pinnedyr som ikke legger egg uten hann? Jeg tror jeg vil få problemer med og få gitt bort ungene når det kommer så mange som det gjør.

Noen som har tips til hvor jeg kan kjøpe et pinnedyr i det hele tatt? Tror de har noen på dyrebutikken her, men jeg har ingen fjerneste aning av hva slags art det kan være.

Noe annet jeg lurer på er hvordan skal man ta vare på bladene de spiser om vinteren? Det er jo forsent og plukke ute nå...
M.extradentata er eksempel på en art som legger egg uten hann.

M.Extradentata behøver du ikke og samle opp mat til før vinteren, de spiser sitronmelisse og salat, begge ting kan kjøpes på butikken. du trenger heller ikke og samle opp mat til Extatosoma Tiaratum og Peruphasma Schultei heller, begge spiser Eukalyptus som kan skaffes på de fleste blomsterbutikker,men husk da og vaske bladene ordentlig, i tilfelle dem er sprøytet!
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
ønsker en slange:) pantera Generelt om reptiler 16 10-08-2006 23:30

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 04:11.