| Pinnedyr, knelere og andre insekter Vanlige spørsmål om Pinnedyr, knelere og andre insekter |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2009
Sted: Hordaland,Stord
|
har lettopp kjøpt ei plante sitronmelis eller ka no en den het.
Men eg lurer litt på koss den er når det gjelder stell,vanning og sånt. ![]() Den er ganske stor!
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2008
Sted: buskerud
|
vann den regelmessig så den ikke tørker ut, viss det er pinnedyra som du kjøpte av meg, så er planten litt i store laget for dem ennå, klipp av en passe porsjon med blader, og sett inn til dem
btw, det heter Sitronmelisse ![]() hilsen Nikazo.
|
|
|
#3 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2009
Sted: Hordaland,Stord
|
Sitat:
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2006
|
Drar opp den her litt jeg.
Sliter noe innmari med sitronmelissa mi, jeg er helt klart ingen gartner Jeg skulle ta vekk litt døde blader nå og fant mugg på den! I alle dager, den får da ikke så mye vann? Den første planta jeg kjøpte holdt to dager før jeg klarte å ta livet av den, den andre døde også etter ett par dager, men klarte å holde den sånn halvveis i live i noen uker. Den jeg har nå har holdt seg bra ganske lenge synes jeg, og den ser t.o.m. litt spist ut Grenser på hvor mange melisser min lokale menybutikk har
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2009
Sted: Aust Agder
|
Mugg forbindes ofte med dårlig luftsirkulasjon, nå vet ikke jeg noen ting om planter\pinnedyr men som oftest så er mugg noe som kommer på bark\jord og andre ting i terrarium vis luftingen er for dårlig.
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2010
Sted: Akershus
Alder: 32
|
Sliter også med den planta. Var å kjøpte en ny nå nettopp og da leste jeg på plastikken at den trenger mye lys men ikke direkte sollys, og må få vann på skåla. Den forrige hadde jeg kun en måneds tid. ble også råtten i røttene.
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Kjøttetende plante i terra? | Pushead | Terrarier | 11 | 16-11-2008 16:01 |
| Torv fra taket;)+ sitronmelisse:) | lazor | Terrarier | 1 | 16-10-2007 20:34 |
| Svarte prikker hos sitronmelisse hos pinnedyrene. | Olliw | Pinnedyr | 19 | 21-07-2007 15:38 |
| rot/plante-matter/blokk? | mattis | Terrarier | 1 | 02-04-2006 13:07 |