| Pinnedyr, knelere og andre insekter Vanlige spørsmål om Pinnedyr, knelere og andre insekter |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2009
Sted: Hordaland
Alder: 31
|
Hvor får jeg tak i tropiske dekorative biller?
Noen som har noen gode linker til meg? ...Jeg har fått bille dilla nå asså (ikke innpuls)venter spent på svar. NB: Familien Cetonidae
|
|
|
#2 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2006
Sted: Sandnes (Rogaland)
|
Sitat:
Eks: (Ikke den familien du ønsker, men de er fine) Exotiske Insekters debat og marked • Vis emne - De sidste larver - skal væk
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2008
Sted: Bergen
|
Midtun zoo åsane har smaragd-biller og frukt-biller.
E
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Karmøy
Alder: 35
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
Jeg kjøpte endel fra utlandet i fjor. Syntes det var billigst og enklest å handle av privatpersoner. Brukte annonsemarkedet her mye.
Etterhvert får en gode kontakter, og jeg fikk/får jevnlig mail med oppdaterte salgsliste fra forskjellige avlere. Handlet mest med tyskere, noe fransk og fra Østerrike og Danmark.
Sist endret av sveinjo; 32-13-2010 kl 25:60. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Takker for gode svar
Se å få bestilt meg noen typer, funne meg favoritt arter innen fam. cetonidae -dicronorrhina, -eudicella, -mecynorrhina, -stephanorrhina så mangen lekkre asså
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
Da blir d Dicronorrhina
fått bestilt meg, +alt innvendig habbitat "utstyr." Kar/varme har jeg hjemme. har lest at larvearten spiser treverk av Eik, Bøk, andre trær som hører til nøttefamilien. Men hvor i alverden får jeg tak i slik spon/flis/trekubber i norge??????????? ![]() Veit om Bøk på kirkegarder, men d er IKKE plassen hvor ein kan gå å finne seg akkuratt ![]() (Noen gode tips til meg du Boavennen?)
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
Bøk er ofte å finne i store parker og friområder. Søk litt på nettet med f.eks ordene "bøk" "bøkeskog" og kommunenavnet.
Mange har også bøk som hekkplante. Kjennes da igjen på at om høsten mister bladene fargen og visner, men faller ikke av treet før til våren.
Sist endret av sveinjo; 32-13-2010 kl 25:60. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
Takker, boavennen og frogger
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Igle og midd i mitt tropiske terrarium? | bendick2112 | Vivarier | 2 | 11-05-2008 21:15 |
| Atlas biller og andre biller | scarabid | Andre insekter | 1 | 06-01-2008 19:49 |
| Tropiske benkebitere | emil | Fôrdyr | 4 | 08-10-2007 12:23 |
| Er det lov med Tropiske frosker i norge? | Janern | Lover og regler | 4 | 16-01-2007 10:13 |
| Mat til tropiske benkebitere og spretthaler | mr-repti | Fôrdyr | 13 | 15-01-2007 18:22 |