| Pinnedyr, knelere og andre insekter Vanlige spørsmål om Pinnedyr, knelere og andre insekter |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#71 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2009
Sted: Hordaland
Alder: 31
|
Lørdag komm de en hunn, yeee....neste års generasjon blir sikkret.
Bare hannen lever lenge nokk, skal ha lest at de tar en ukes tid(?) før hua har fruktbare egg. Ingen bilder for øyeblikket. Definitift svar kommer om 2-3 ukers tid. Da er de kravlende små larver i karet. Håper jeg.
|
|
|
#72 |
|
Reptilfreak
|
Uæææ...ingen knøttiser enda. Hva skjer?
Gammel og ny fuktet spon ble blandet. Parring har vert for lenge siden. Enda noen L3 larver igjenn, håpet er ikke borte enda.
|
|
|
#73 |
|
Reptilfreak
|
Jeg kan se bebiser i de lille avls karet mitt, søte små på ca. 2-3 cm.
![]() ![]() ![]() Endelig, jeg hadde nesten gitt opp hele de karet Bare blitt stående borti en krok, åpent, men jeg har fuktet de for sikkerhets skyld. Såg sent i gårkveld, en liten en som tittet gjennom glasset. skal sjekke hvor mangen jeg har i helga, nor jeg får tint opp siste rest av spon i fra fryseren. Dei siste tyske larvene mine har utvikklet seg til kokonger. Får håpe dem "klekker" omtrent på same tid, så blir de noen bebiser på dem også. Men neste generasjon er vertfall sikkret ![]() Conradsy larver har jeg ikke sett enda, men nå er de Layardi larver jeg var mest interesert i, så jeg er kjempefornøyd. ...Ta meg en for-bestilling hos Coleoptera også. Må ha mer mat
|
|
|
#74 |
|
Reptilfreak
|
Da fant jeg ut av at de var 21 larver oppi avlskaret mitt.
(Har flyttet dem over i eget vekstkar) Fem av dei var allerede opp i 4 cm. str. Spiser godt gitt Og jeg har vel i grunnen hatt de litt varmere en anbefalt. Hihi, jeg elsker varme i stua akkurat som et reptil, mens larvene liker seg best på 22-25 grader. Har også mye å si for hvor lenge dem lever som biller. Kjølig temp gir lengre levetid. Men men, Kan ikke sette dem ut på gangen heller, der er de bare 15 grader.
|
|
|
#75 |
|
Reptilfreak
|
Da har jeg som noen har sett, fått noen larver.
20 stk. fikk jeg født frem. Et lite tips til dem som tenker å bestille seg larver. Dere må vertfall bestille en del larver, om dere tenker litt avl. Jeg bestilte ......24 larver tror jeg de var. 6 av dem var Conradsi larver. Ingen av dem ble født til bille(?) Jeg fikk frem ca. 15 biller, men kunn 2 par er blitt brukt i avl. Grunnen til dette er rett og slett fødselen til billen. Så å si ingen biller ble født på same tidspunkt. Billene levde alt fra 3 til 4 uker. Jeg hadde en hann.......så kunne de dukke opp en hann til...........etter laaang tid dukker de opp en hue, men da er de bare dagene igjenn før hannen døde. Ingen biller ble født samtidig, den som varte lengst var en nyyydeleg flott hann, levde i 5 uker, desverre singel. 2 biller ble født litt deformert, disse levde singel livet ut. Jeg har tatt vare på noen fine bille lik. Se å få rammet dem inn en dag. Og lagt bilde inn her nor den tid kommer. ![]() Jeg skal få kjøpt meg Goliath larver en dag, må lage til kasse og greier først. men jeg har vertfall lært at man må kjøpe litt om man skal avle. 20+ ivertfall.
|
|
|
#76 |
|
Junior Member
Medlem siden: Jul 2011
|
Heisann! Jeg jobber som rekvisitør - og nå trenger jeg noen biller til ett opptak om en to ukers tid. Har vært på reptilparken, og i dyrebutikken nede ved storgata. De mente det var her jeg kunne få hjelp
![]() Er det noen som har noen gode tips? Evt har biller selv? Blir veldig glad for all hjelp! Ring eller svar her ![]() Kristina 91817920 |
|
|
|
|
|
#77 |
|
Reptilfreak
|
hei på deg,
alle larvene som jeg nå har er ikke utviklet. Nokkså stilt oppi der, antar at dei er i kokong prosessen. ![]() Lever nå luksus i et 247 liter terra.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Igle og midd i mitt tropiske terrarium? | bendick2112 | Vivarier | 2 | 11-05-2008 21:15 |
| Atlas biller og andre biller | scarabid | Andre insekter | 1 | 06-01-2008 19:49 |
| Tropiske benkebitere | emil | Fôrdyr | 4 | 08-10-2007 12:23 |
| Er det lov med Tropiske frosker i norge? | Janern | Lover og regler | 4 | 16-01-2007 10:13 |
| Mat til tropiske benkebitere og spretthaler | mr-repti | Fôrdyr | 13 | 15-01-2007 18:22 |