| Pinnedyr, knelere og andre insekter Vanlige spørsmål om Pinnedyr, knelere og andre insekter |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
|
Det ene E.T pinnedyret her ser skadet ut. Og idag så falt hun ned fra taket på terra (45 cm). Jeg prøver noe senere å hjelpe henne opp i busken igjen, men ser at det er blank veske rundt flere av leddene hennes. (mulig dette var der før hun falt også, det vet jeg ikke). I tilegg ser hun liksom brun/grønn ut og absolutt ikke frisk i fargen som de andre.
da jeg løftet i henne var hun *host kremt* stiv som en pinne, og ville ikke flytte på beina. Nå sitter hun bare på samme sted i busken som jeg satte henne. Skal vi la henne gå? Har skjønt at denne blanke vesken er noe som kommer når de er skadet... Men hvor skadet er hun egentlig? Burde vi avlive henne? (evnt hvordan?) Noen tips? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2008
Sted: buskerud
|
tror det beste er og avlive den..
lim funker nok ikke, da den har skader på leddene, og lim på det vil jo føre til at den får problemer med og bevege seg..
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2008
Sted: Buskerud
|
da trur jeg avlivning er det beste siden det er flere bein som er påvirket
Sist endret av Galil; 12-07-2009 kl 18:13. Begrunnelse: nøyere gjennom gang av teksten |
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2006
Sted: Sandnes (Rogaland)
|
Sitat:
Evt. hvis du har noen sultne predatorer kan du gi dem pinnedyret...
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
Hmmm... Okai. Grøss, trodde ikke jeg skulle grue meg såpass for å avlive et pinnedyr. Men ja, det er nok best for henne å slippe. Gubben her får avgjøre om Helga skal få henne eller om det blir fryseren.
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
hmm, revurdering.. Tuslet bort for å ta henne ut av terra nå, og daa begynte hun å tusle rundt på meg og den blanke vesken ved leddene ser ut til å være borte. Så vi ser det ann til i morra. Ser hun enda sprekere ut da, så får hun nok leve litt til. *puh*
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2008
Sted: Buskerud
|
Sitat:
Får håpe hun klarer seg da
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2008
Sted: bergen/askøy
Alder: 24
|
får håpe det går bedre
men ang. måte og avlive, ville det ikke vært bedre og brukt en kniv til og ta av hodet? fort og greit.. og ikke så vanskelig
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Pinnedyr skadet!!! | scarabid | Pinnedyr | 2 | 08-03-2008 13:10 |
| "Litt" skadet slange | Adriano | Helse og sykdommer hos reptiler | 15 | 22-11-2007 22:32 |
| tror min rosea er skadet? | Weds13 | Taranteller | 20 | 19-03-2007 21:07 |
| Hjelp!! er skorpionen min skadet?? | Eggy | Skorpioner | 5 | 04-01-2006 17:16 |
| -HJEEELP!!! Skorpionen min er skadet:( | Miss_Loca | Skorpioner | 13 | 09-06-2005 14:02 |