"

Pinnedyr, knelere og andre insekter Vanlige spørsmål om Pinnedyr, knelere og andre insekter

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 23-06-2009, 15:10   #1
magnusøy
Guest

Meldinger: n/a
Standard Fra kokong til knelere

Jeg har nå 2 kokonger som etter hvert skal bli til "Chinese Praying Mantis". Har bestilt bananfluer så maten er på vei (håper jeg), men utover det så er det mye jeg ikke er sikker på når det gjelder hvordan man tar seg av kokonger.

Har funnet noe her på forumet om hvordan gjør det, og at det stort sett er å oppbevare de slik man gjør med knelere ellers (spraye med vann og god temperatur). Likevel har jeg noen spørsmål....
  • Skal jeg henge de opp i en tråd fra taket, eller kan jeg feste de til noen greiner - og er det viktig hvilken vei kokongen henger?
  • Har høyden ned noen betydning, eller tåler de å falle noen centimeter
  • Det er dumt å måtte kjøpe et eget terrarie til selve kleggingen, er det noen som har forslag til andre ting jeg kan bruke? Fant dette bildet på nettet, er det en smart og kjent løsning? IMG_5411 Mantis Babies photo - Isabel Cutler photos at pbase.com.
Er også takknemlig for linker til steder hvor ting står inngående beskrevet om håndtering av kokonger. Er helt nybegynner, men veldig interessert i å lære mer!

Magnus
www.gullebass.com

Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 23-06-2009, 15:41   #2
Reptilfreak

shelob sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Asker
Alder: 34
Meldinger: 1,651
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Standard

Når jeg har fått kokong, så har den enten blitt laget fast i papirtaket eller på en grein.
Jeg har da flyttet feks papirlokket til et annet terrarie.

edit:
Jeg ser denne arten kan få alt fra 12-400 unger.
Så boksen du har kokongen i bør ha plass slik at ungene ikke må gå oppå hverandre hele tiden, før du får separert de.
shelob er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Kokong/Eggsekk Jonas Knelere 3 31-05-2008 17:50
Kneler Kokong Griffsnuff Knelere 5 05-02-2008 20:35
Ubefruktet kokong... nidhogg Knelere 9 23-10-2007 10:54
Kokong. Terra Knelere 13 14-07-2006 09:38
Kneler kokong Chixz Knelere 21 06-03-2006 18:37

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 03:58.