"

Reptilfreaks.no > Ny til terrariehobbyen > Startgropen > Pinnedyr, knelere og andre insekter Kneler- og pinnedyrtips: Hvor bør man kjøpe?

Pinnedyr, knelere og andre insekter Vanlige spørsmål om Pinnedyr, knelere og andre insekter

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 01-04-2009, 04:28   #1
Junior Member

Medlem siden: Apr 2009
Meldinger: 6
Standard Kneler- og pinnedyrtips: Hvor bør man kjøpe?

Hei,

Jeg skal gå til anskaffelse av enten en form for kneler eller pinnedyr. I den anledning tenkte jeg å høre etter om gode tips for hvor i Oslo det er lurt å gå.

Er det noen dyrebutikker som er spesielt gode? Aller helst så skulle jeg gjerne kjøpt av en oppdretter eller andre som har spisskompetanse. Noen tips om hvem det er lurt å ta kontakt med?

Med det samme jeg spammer med spørsmål: Noen gode råd for hvilke former for knelere og pinnedyr som egner seg for en nybegynner?

Av pinnerdyrene merker jeg Peruphasma schultei virker ganske interessant, i likhet med Extatosoma tiaratum.

Innen Mantodea ser blant annet Phyllocrania paradoxa og Gonglyus gongylodes svært spennende ut, i tillegg til den vanlige afrikanske.

Takk på forhånd for svar!
kuli er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 01-04-2009, 05:37   #2
Reptilfreak

telia sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Sted: Nær Hønefoss
Meldinger: 866
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (3)
Standard

Følg med på forumet her, det vil nok komme annonser både på pinnedyr og knelere ettersom det blir varmere i været....

The best ones are half eaten..........
telia er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 28-06-2009, 11:34   #3
Reptilfreak

Medlem siden: Apr 2008
Sted: Oslo
Alder: 35
Meldinger: 3
Standard

Tam på Alnabru har pinnedyr til salgs, og gir veldig god service.
selger også terrarier og tilbehør.
szorza er offline  
Svar med sitat
Gammel 28-06-2009, 12:21   #4
Reptilfreak

Galil sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Sted: Buskerud
Meldinger: 1,005
Blog Entries: 1
Standard

Kakon her på forumet selger sikkert noen pinnedyr eller knelere
Galil er offline  
Svar med sitat
Gammel 28-06-2009, 14:01   #5
Reptilfreak

Nikazo sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Sted: buskerud
Meldinger: 541
Blog Entries: 2
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av kuli Vis post

Noen gode råd for hvilke former for knelere og pinnedyr som egner seg for en nybegynner?
av pinnedyr så har du endel og velge. både P.schultei, Extatosoma Tiaratum og Medauroidea extradentata. alle disse er fine nybegynner arter.

vis du ønsker et pinnedyr med størrelse på og som er en smule aggresive, er E.Calcarata noe.

Sist endret av Nikazo; 28-06-2009 kl 14:09. Begrunnelse: endret litt..
Nikazo er offline  
Svar med sitat
Gammel 28-06-2009, 14:16   #6
Reptilfreak

Galil sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Sted: Buskerud
Meldinger: 1,005
Blog Entries: 1
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Nikazo Vis post
vis du ønsker et pinnedyr med størrelse på og som er en smule aggresive, er E.Calcarata noe.
Men det er da hannene
Galil er offline  
Svar med sitat
Gammel 28-06-2009, 14:33   #7
Reptilfreak

Nikazo sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Sted: buskerud
Meldinger: 541
Blog Entries: 2
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Galil Vis post
Men det er da hannene
både hu og hann av denne arten kan være aggresive...
Svar med sitat
Gammel 21-01-2011, 09:08   #8
Reptilfreak

.::pinnedyr::. sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Meldinger: 1
Standard

Jeg var inne på Oslo Zoo Senter (Buddy) og fikk kjøpt meg en Orkidee kneler som de nettop fikk inn på fem stykker. to stykker er allerede borte så du bør nokk skynde deg
.::pinnedyr::. er offline  
Svar med sitat
Gammel 22-01-2011, 15:17   #9
Reptilfreak

halis11 sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Sted: oslo
Meldinger: 207
Standard

jeg var også nylig innom buddy i oslo. Den har den beste insektavdelingen i Oslo jeg har sett. der fikk jeg tak i P. Schultei, lamponius guerinei og Sungaya inexpecata, men det er sesonger for sånne dyr. Om du stikker innom de utover våren og på høsten så har de helt sikker noe kult
Svar med sitat
Svar

Emner
pinnedyr, tips, kneler

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Hvor kan jeg kjøpe små sirisser til orkide' kneler!!! reibrus Pinnedyr, knelere og andre insekter 9 12-03-2009 13:53
Hvor kjøpe? Devilizer Skorpioner 11 05-03-2009 15:18
Hvor kjøpe mus? Olliw Fôrdyr 12 04-04-2008 17:47
Er det lov med Kneler i norge og kan jeg kjøpe det i dyre Arfus Knelere 1 31-07-2007 18:03

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 03:55.