| Pinnedyr, knelere og andre insekter Vanlige spørsmål om Pinnedyr, knelere og andre insekter |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: Apr 2009
|
Hei,
Jeg skal gå til anskaffelse av enten en form for kneler eller pinnedyr. I den anledning tenkte jeg å høre etter om gode tips for hvor i Oslo det er lurt å gå. Er det noen dyrebutikker som er spesielt gode? Aller helst så skulle jeg gjerne kjøpt av en oppdretter eller andre som har spisskompetanse. Noen tips om hvem det er lurt å ta kontakt med? Med det samme jeg spammer med spørsmål: Noen gode råd for hvilke former for knelere og pinnedyr som egner seg for en nybegynner? Av pinnerdyrene merker jeg Peruphasma schultei virker ganske interessant, i likhet med Extatosoma tiaratum. Innen Mantodea ser blant annet Phyllocrania paradoxa og Gonglyus gongylodes svært spennende ut, i tillegg til den vanlige afrikanske. Takk på forhånd for svar! |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2005
Sted: Nær Hønefoss
|
Følg med på forumet her, det vil nok komme annonser både på pinnedyr og knelere ettersom det blir varmere i været....
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2008
Sted: Oslo
Alder: 35
|
Tam på Alnabru har pinnedyr til salgs, og gir veldig god service.
selger også terrarier og tilbehør. |
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2008
Sted: buskerud
|
Sitat:
vis du ønsker et pinnedyr med størrelse på og som er en smule aggresive, er E.Calcarata noe.
Nikazo. Sist endret av Nikazo; 28-06-2009 kl 14:09. Begrunnelse: endret litt.. |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2010
|
Jeg var inne på Oslo Zoo Senter (Buddy) og fikk kjøpt meg en Orkidee kneler som de nettop fikk inn på fem stykker. to stykker er allerede borte så du bør nokk skynde deg
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2010
Sted: oslo
|
jeg var også nylig innom buddy i oslo. Den har den beste insektavdelingen i Oslo jeg har sett.
der fikk jeg tak i P. Schultei, lamponius guerinei og Sungaya inexpecata, men det er sesonger for sånne dyr. Om du stikker innom de utover våren og på høsten så har de helt sikker noe kult
|
![]() |
| Emner |
| pinnedyr, tips, kneler |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Hvor kan jeg kjøpe små sirisser til orkide' kneler!!! | reibrus | Pinnedyr, knelere og andre insekter | 9 | 12-03-2009 13:53 |
| Hvor kjøpe? | Devilizer | Skorpioner | 11 | 05-03-2009 15:18 |
| Hvor kjøpe mus? | Olliw | Fôrdyr | 12 | 04-04-2008 17:47 |
| Er det lov med Kneler i norge og kan jeg kjøpe det i dyre | Arfus | Knelere | 1 | 31-07-2007 18:03 |