| Pinnedyr, knelere og andre insekter Vanlige spørsmål om Pinnedyr, knelere og andre insekter |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2009
|
Jeg ser av andre tråder at det anbefales å kjøpe biller fra bl.a England, men er det lovlig? Jeg har innmari lyst på et terrarie med biller, men jeg har verdens mest snakksalige 3-åring i hus, så her er det best å holde seg på rette siden av loven, ellers kommer vel Mattilsynet på døra
Aller helst ville jeg hatt noen frosker eller gekkoer, men jeg venter på en liten lovendring... Sist endret av sveinjo; 16-02-2009 kl 11:23. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: I midten
Alder: 32
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 38
|
Leste reglene for import, så teoretisk sett kan vi importere edderkopper osv fra privatfolk i Sør-Amerika osv uten noe som helst søknader osv?
Sist endret av sveinjo; 16-02-2009 kl 11:24. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Caffeinism
Admin
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
|
Jeg kjenner ikke til reglene i Sør-Afrika, men når det kommer til norges regler har vi ingen regulering på import av insekter og invertebrater. Allikevel vil jeg anbefale alle som skal importere noe å søke først, og så eventuelt bestille når man har fått godkjenning på søknaden sin. Det kan være en stor fordel å sende en kopi av godkjent søknad til selger, som han kan sende med pakken tilbake. Får man i tillegg selger til å legge ved et brev med verdi på det man har kjøpt, slipper man kanskje noen stopp i tollen i det hele tatt.
Mvh robin
Who here has telekinesis? Raise my hand! Sist endret av sveinjo; 16-02-2009 kl 11:24. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Atlas biller og andre biller | scarabid | Andre insekter | 1 | 06-01-2008 19:49 |
| Biller :) | gatebil-reptilen | Andre insekter | 11 | 20-12-2007 12:47 |
| mel biller? | duefjes | Andre insekter | 10 | 27-10-2007 17:53 |
| Biller | Tarantellen | Andre insekter | 7 | 01-08-2007 11:16 |
| norske biller til fôr | pantera | Taranteller | 3 | 29-08-2006 06:41 |