|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2008
Sted: stavanger :D
Alder: 21
|
jeg vet jeg blir slaktet for dette men har IKKE bestemt meg for å holde padde vet att alle tror jeg lyger osv meen vil hørre vet jeg kan ødelegge norsk fauna osv osv men kan noen fortelle litt?
|
|
|
#2 |
|
-
Admin
Medlem siden: Apr 2004
Sted: Oslo
|
Slakt kommer nok fortløpende. Men for å spare deg (og oss) så kan du jo bruke forumets søkefunksjon
![]() Et kjapt søk på "bufo" gir deg følgende tråd, som sikkert hjelper deg et stykke på vei: Bufo bufo I tillegg kan de mange trådene om hold av norske frosker peile deg inn på riktig spor: - Norske rumpetroll - Frosk - Er det lov å ta med frosker fra norsk natur hjem? |
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
ja her lest det meste att folk ikke liker det osv så kommer nokk ikke til å skje att jeg har men :S vil spørre litt
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2006
Sted: bergen
|
Hva er det du vil spørre om? ser ikke noen spørrsmål...
Ymar |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
hvordan ha disse ? liksom hvordan fuktighet temp mat . tideligere erfaringer av andre `?
|
|
|
#6 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2007
Sted: sørlandet
Alder: 30
|
Sitat:
hvorfor slike spm om du ikke planlegger og fange den noen da?? virker litt selvmotsigene det .For om man ikke planlegger og fange inn noen, så er jo kunnskapen om hvordan holde en slik art i fangenskap av veldig liten verdi/nytte... Ta heller og undersøk hvordan dem lever ute i det fri, MYE mer spennde viten og ha det..
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2006
|
-Jeg- synes at denne absurde utsjellingen av bufo bufo hold er verdt en studie om dobbeltmoral i seg selv.
Send meg gjerne en mld. Holder bufo bufo hjemme selv og den har det fortreffelig. Er et flott terrariedyr. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
|
Evenruden; Vitsen med å fange et viltlevende dyr? kan du forklare meg det?
Det er er da en grund til att de er fredet i norsk natur.. IDIOT
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
Obv. Hurtige svar er: likt som i norsk natur. Spiser alle innsekter den normalt spiser i naturen + de vanligste terrarie-fôrdyr innsektene som melorm og sirisser (dog kan sirisser av og til være for kjappe for de stakkars trege dyrene)
Substrat: naturtorv (ugjødslet) luftfuktighet: normal innetemp/fuktighet. Fukt gjerne halve terraet inkl. substratet iblandt. Vanndel et must, ettersom bufo bufo bruker gjerne dette til vask/avføring og dette er den absolutt enkleste måten å rengjøre på. Bruk en take-away plastboks/tupperware boks og skift ut vannet og rens den med gjevne mellomrom. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
|
|
|
|
![]() |
| Emner |
| bufo |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Jeg har/holder vanlig Padde, bufo bufo | Evenruden | Padder | 2 | 15-11-2006 14:40 |
| bufo bufo | rotskrot | Padder | 8 | 27-07-2004 15:12 |