![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2008
|
Hei
Jeg er undervannsfotograf og har blant annet jobbet en del med stor og liten salamander "in situ". Jeg har tenkt å fotografere paddegyting til våren. Bor selv på Hundvåg og der er det lite padder. Er avhengig av god sikt for å kunne ta undervannsbilder. Element som god plass i paddedammen, dypt vann, lite mudder, litt strøm etc. gjør også at fotograferingen blir enklere. Så jeg lurer på om noen her inne har en eller fler gode lokasjoner for et slikt prosjekt som de kan tipse meg om? Så nøyaktig tidspunkt som mulig for gytingen er også kjekt å vite. Som tidligere nevnt har jeg jobbet en del med andre amfibier, og vet at jeg må forstyrre minst mulig for å få de beste bildene av naturlig atferd. Hvis dere ikke ønsker å legge ut informasjon her, kan jeg kontaktes på rudolf@uwphoto.no Mvh Rudolf |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2009
Sted: Akershus
Alder: 23
|
Hadde vært morro å se bilder du har tatt av salamandrene
![]() Og selvfølgelig bildene av paddene når den tid kommer.
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Karmøy
Alder: 35
|
Lurer på om jeg ikke har en passende pytt her oppe Rudolf
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Hei
Bilder kan du se her * BildebyrÃ¥ med hovedvekt pÃ¥ undervannsbilder ! søk på stor eller liten salamander så kommer det opp masse bilder. Hvordan er lokasjonen din Thor? Er det klart vann og mulig for å legge uti hvertfall halve kroppen for å fotografere uten å lage mudderskyer? |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Karmøy
Alder: 35
|
Litt usikker, men heldigvis er det ikke langt opp hit Rudolf.
Jeg kan spane litt tidlig på sesongen, så ser vi hva som er mulig, Men, jeg tror at om du f.eks glir over fra andre siden av "vannet", så kan det la seg gjøre
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Fint Thor, gi meg et hint når det begynner å skje noe, så ser jeg om jeg får det til.
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Fotografering : Bokprosjekt | Thor Håkonsen | Fotoforum | 25 | 22-06-2011 22:05 |