"
Gammel 12-01-2012, 10:02   #1
Reptilfreak

Mia99 sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Sted: Sarpsborg
Meldinger: 28
Standard Bufo bufo

Heisann! Jeg holder en bufo bufo som jeg forer med maggot. Jeg fant den i kjelleren av en eller annen grunn.. Så vet ikke hvor den har bodd tror den har bodd der veldig lenge.. Den var mager og beina var ca. Like tynn som en fyrstikk... Etter at jeg tok han i et akvarium og har foret han og sånnt har han kommet seg veldig! jeg bruker sånn boks med strøssel eller noe sånnt med næring i til å strø over maten.. (kjøpte det i dyrebutikken) Da jeg fant han var han nesten hvit nå har han fått tilbake fargen sin jeg har hatt frosker, salamandere og padder og slikt før.. Jeg lurte bare på hvordan jeg kunne ha sjekket kjønnet på den eller noe sånnt.. det hadde vært veldig fint! kan prøve å få bilde
Mia99 er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 12-01-2012, 17:55   #2
Reptilfreak

christoffer90 sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Sted: Far east
Alder: 22
Meldinger: 809
Blog Entries: 5
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Mia99 Vis post
Heisann! Jeg holder en bufo bufo som jeg forer med maggot. Jeg fant den i kjelleren av en eller annen grunn.. Så vet ikke hvor den har bodd tror den har bodd der veldig lenge.. Den var mager og beina var ca. Like tynn som en fyrstikk... Etter at jeg tok han i et akvarium og har foret han og sånnt har han kommet seg veldig! jeg bruker sånn boks med strøssel eller noe sånnt med næring i til å strø over maten.. (kjøpte det i dyrebutikken) Da jeg fant han var han nesten hvit nå har han fått tilbake fargen sin jeg har hatt frosker, salamandere og padder og slikt før.. Jeg lurte bare på hvordan jeg kunne ha sjekket kjønnet på den eller noe sånnt.. det hadde vært veldig fint! kan prøve å få bilde
hvor gammel er du?
alle postene virker skikkelig useriøse..
Svar med sitat
Gammel 12-01-2012, 17:57   #3
Reptilfreak

Reptils sin avatar

Medlem siden: May 2011
Sted: Troms
Alder: 18
Meldinger: 783
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av christoffer90 Vis post
hvor gammel er du?
Mia99 født 1999(?) = 12-13 år vil jeg tro.
Reptils er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 12-01-2012, 18:16   #4
Reptilfreak

Freddy90 sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Utenfor Trondheim
Alder: 21
Meldinger: 1,202
Blog Entries: 2
Standard

Sitat:
Anbefaler deg å slippe den ut til våren dersom den overlever, og egentlig skulle den vært i dvale nå dersom den hadde vært i naturen. Jeg regner ikke med du har fylt akvariet med vann? Padden lever mer på land enn i vann, med unntak av under paringssesongen altså. De dvaler også på land i motsetning til feks buttsnutefrosken som overvintrer på bunnen av dammer og tjern.

Hunnpadda er noen cm større enn hannen, hannen kan kvekke, samt har hannen puter på tærne på forføttene som brukes under paring til å gripe fast i hunnen.

Sitat:
Opprinnelig postet av christoffer90 Vis post
hvor gammel er du?
Jaha? Og det kommer fra deg...
Svar med sitat
Gammel 12-01-2012, 18:20   #5
Reptilfreak

christoffer90 sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Sted: Far east
Alder: 22
Meldinger: 809
Blog Entries: 5
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Freddy90 Vis post
Anbefaler deg å slippe den ut til våren dersom den overlever, og egentlig skulle den vært i dvale nå dersom den hadde vært i naturen. Jeg regner ikke med du har fylt akvariet med vann? Padden lever mer på land enn i vann, med unntak av under paringssesongen altså. De dvaler også på land i motsetning til feks buttsnutefrosken som overvintrer på bunnen av dammer og tjern.

Hunnpadda er noen cm større enn hannen, hannen kan kvekke, samt har hannen puter på tærne på forføttene som brukes under paring til å gripe fast i hunnen.

Jaha? Og det kommer fra deg...
det kommer fra MEG, ja.
noe du sikter til, eller?
Svar med sitat
Gammel 12-01-2012, 19:46   #6
Reptilfreak
Admin

Jabbe sin avatar

Medlem siden: May 2006
Meldinger: 1,721
Standard

Denne tråden er et klassisk eksempel på hvordan man ikke skal skrive på Reptilfreaks. Vennligst hold emnet, og unngå krangling, ellers blir tråden stengt!

Sitat:
Opprinnelig postet av Forumregler
#1: Som bruker av dette forumet skal du holde en høflig tone. Poster kan bli sensurert av moderatorer hvis de inneholder upassende språk som for eksempel unødvedig banning, flaming eller innlegg ment for å skape dårlig stemning.
Forum trolling eller svært irriterende oppførsel, medlemmer som ikke retter seg etter moderatorenes anmodninger kan bli utsetengt fra reptilfreaks.
Vær saklig og høflig når du argumenterer for noe. Dette gjør at andre oppfatter deg mer seriøst. Du får selvsagt lov til å mene hva du vil om en sak, men dersom dine meninger er svært kontroversielle bør du holde dem for deg selv for ikke å skape krangel.
Unødvendig sitering (quoting) blir sett på som upassende, og kan bli sensurert eller endret av moderatorer.
Du bør så langt det er mulig holde deg til bokmål eller nynorsk. Måten du ordlegger deg på styrer i stor grad hvordan andre brukere opplever deg, derfor bør du gjøre ditt beste for å gjøre deg forstått. Unngå for mye muntlig språk og dialekter. Overdrevet bruk av smilier, SMS-språk, utropstegn/spørsmålstegn osv. skal unngås.
Svar med sitat
Gammel 12-01-2012, 21:27   #7
Reptilfreak

Mia99 sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Sted: Sarpsborg
Meldinger: 28
Standard

Hei padden fant jeg nå i vinter og den klarer nesten ikke å gå.. Den bare snubler i beina sine stakkars jeg har sefølgelig ikke akvariet fullt av vann.. Har 50/50 (vannet rekker kun til snuten til padden) jeg har planer om å sette den ut i våren ja.. PS: er født i 1989 men hadde ingen ledige navn..
Mia99 er offline  
Svar med sitat
Gammel 12-01-2012, 21:34   #8
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
Meldinger: 3,726
Blog Entries: 12
Standard

Oida, den høres iallefall veldig svak ut. Har du prøvd å gi den noe mat? hvordan reagerer den til f.eks melorm?

The more people I meet, the more I adore my snakes...

R
eptilicious
Cam <3
CamStatic er offline  
Svar med sitat
Gammel 12-01-2012, 21:51   #9
Reptilfreak

Freddy90 sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Utenfor Trondheim
Alder: 21
Meldinger: 1,202
Blog Entries: 2
Standard

Sitat:
Hei padden fant jeg nå i vinter og den klarer nesten ikke å gå.. Den bare snubler i beina sine stakkars jeg har sefølgelig ikke akvariet fullt av vann.. Har 50/50 (vannet rekker kun til snuten til padden) jeg har planer om å sette den ut i våren ja.. PS: er født i 1989 men hadde ingen ledige navn..
Jeg ville kanskje ha tømt akvariet for vann og satt inn en stor vannskål som den kan lett kan komme seg oppi, og istedet hatt torv og mose (mose som du finner ute i Norge) i bunn. Men så lenge den har land nå så ser jeg for meg det går fint uansett.

Sitat:
Opprinnelig postet av CamStatic Vis post
Oida, den høres iallefall veldig svak ut. Har du prøvd å gi den noe mat? hvordan reagerer den til f.eks melorm?
Hun forer med maggot så vidt jeg ser fra førsteposten, men jeg ville gitt den mer enn bare maggot, feks sirisser eller zophobas tror jeg kan være perfekt hvis den tar det. Ellers ville jeg prøvd å gi den meitemark, da det er noe de i tillegg kommer over og spiser i naturen. Sportsbutikker selger meitemark til fiske, kan kanskje være litt vanskelig å få tak i, men verd å spørre de om det.
Svar med sitat
Gammel 12-01-2012, 21:57   #10
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
Meldinger: 3,726
Blog Entries: 12
Standard

Åja, jeg som er blind.

Jeg ville også forsøkt å få ham på meitemark, dette er jo noe som er naturlig for de å spise også.

kanskje du kunne prøvd å legge ut et bilde av padda og terrariet han nå bor i?

The more people I meet, the more I adore my snakes...

R
eptilicious
Cam <3
CamStatic er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
rumpetroll av arten bufo bufo david gabrielsen Padder 9 14-12-2011 23:03
Vanlig Norsk Padde - Bufo Bufo Nero Amfibiefakta 0 24-01-2009 18:13
bufo bufo steinelg Padder 51 04-09-2008 18:37
Jeg har/holder vanlig Padde, bufo bufo Evenruden Padder 2 15-11-2006 14:40
bufo bufo rotskrot Padder 8 27-07-2004 15:12

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 03:47.