| Øgler Her kan du snakke med andre om øgler. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2008
Sted: sandefjord
|
hva er foskjel på liten varme lanpe og stor?jeg har en liten en nå men har tenkt på og kjøpe en stor en men hva er forskjelden-----++??
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2007
|
watt på pæra...
|
|
|
#3 |
|
Senior Member
Medlem siden: Sep 2005
Sted: oslo
|
ser du ikke har fått deg et ordentlig svar på denne, så jeg kan jo gjøre det. Jo større pæra er mere watt gir den og mere varme får du. Man bruker stor pære i store terrarier fordi det er mere luft å varme opp og mindre i mindre terrarier fordi det er mindre og varme opp
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2007
Sted: Bergen
|
Kan noen fortelle litt utdypende om den "kald luft i ene siden, pågrunn av varmelampen får all den kalde luften til å gå i en kald sirkel, slik at det blir kalldt trekk i terra - effekten"
Håper noen forstår hva jeg mener her :S Litt trøtt nå, kan prøve å skrive litt bedre imorgen, hvis dere ikke forsto hva jeg mente..
|
|
|
#5 | |
|
Senior Member
Medlem siden: Sep 2005
Sted: oslo
|
Sitat:
Man har to luftehull i et terrarie. På den ene siden har man luftehullet oppe og på den andre siden har man luftehullet nede. Luftehullet som er oppe har man på den varme siden av terrariet og luftehullet nede har man på den kalde siden. Grunn, varm luft stiger. Det som skjer er at varmluften på den varme delen av terrariet vil gå ut luftehullet oppe fordi den stiger og det skaper da et sug/trekk som da gjør at kald luft vil bli sugd inn nede på den kalde siden. Det blir da automatisk sirkulasjon i terrariet av luft. Er du med? |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2008
Sted: sandefjord
|
oki takker for alle svare gibbs
bra bra nå kjønner jeg hele greia
|
|
|
|
![]() |
| Emner |
| forskjell, hva, liten, på, stor, varmelampe |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Liten og stor, rød og gul | Waterboy | Skilpadder | 7 | 26-05-2008 20:59 |
| kan man ha liten skjeggagam sammen med stor hanne? | repti1234 | Agamer | 5 | 25-08-2007 16:21 |
| Kornsnok vs kongesnok. Stor forskjell i størrelse? | Sondre | Reptiler | 1 | 18-08-2007 15:43 |
| Fra liten til stor! | Gibbs | Øgler | 21 | 29-01-2007 22:28 |
| Vet noen hvordan man kan se forskjell på knelere? | Kristian262 | Knelere | 5 | 14-06-2006 17:16 |