| Øgler Her kan du snakke med andre om øgler. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Senior Member
Medlem siden: Aug 2007
Sted: Vestfold
|
Ville lage en tråd på Reptil Oppførsel får å bedre fårstå retptiler av alle slag
det varierer sikkert men la oss diskutere alike vell Har merket på min egen at Syn spiller en stor rolle i det daglige liv drev å experimenterte med diverse ting og det virker som om at Skeggisen min reagerer mer på bevegelse en lukt og smak jeg fikk han til å ete døde sirriser ved å "skli de ned en pinne" og han hopper på som en gærning men når jeg legger den vedsiden av ham rører han den ikke er dette typpisk oppførsel? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2006
Sted: Bergen/Hordaland
|
Det er nok vanlig, ja.. De aller fleste jaktende dyr blir trigget av bevegelse.
Er derfor det finnes en del smådyr som kan "spille" dø for å unngå å bli drept. Dette er nok slik fra naturen sin side slik at åtseleterne skal få sitt, mens de som kan jakte, må jakte.
Jeg tog min nystemte Cithar i Hænde. Sorgen forgik mig pa Ulrikens Top.Tænkte paa Bauner, om de skulde Brænde. og byde Mandskab mot Fienden op. følede Freden, blev glad i min Aand. og greb til min Cithar med legende Haand |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2005
Sted: Norge/Sverige
|
de reagerer bare på bevegelse. prøvde det samme en gang med en nilvaran. den var helt lost viss maten ikke bevegde seg.
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 21
|
er det ikke sånn att reptiler kun ser bevegelse? Husker ikke hvem som sa det, men det virker hvertfall slik
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
kommer ann på reptilene det. noen har varmegroper og andre lukter med tungen eller begge deler.
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
kommer ann på reptilene det. noen slanger har varmegroper og andre lukter med tungen eller begge deler. øgler er jeg litt usikker på men der er det bevegelse som teller.
rett meg viss jeg har feil
|
|
|
#7 |
|
Senior Member
Sted: Vestfold
|
så det ligger noe i det Allan Grant sier i Jurassic park?
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
Har et spørsmål. Når jeg ga achanturusen mat sist begynten den å vifte med halen med slangeaktige bevegelser mens den sto helt stille og ventet på mere mat. Den gjorde det også mens den luktet etter og jaktet på edderkoppen jeg hadde sluppet løs i terrariet. Var veldig stilig å se på, men litt merkelig...
Noen som vet om dette betyr noe?
|
![]() |
| Emner |
| oppførsel, reptil |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||