| Øgler Her kan du snakke med andre om øgler. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
|
Hvordan er det med bruk av ekte stammer, greiner eller lignende fra den norske naturen i et terrarium? Er det mange insekter og bakterier som følger med? Må man ta trær som er levende eller kan trær som har vært døde en lengre periode også anvendes? Er de uegnet eller er "ekte vare" bare bra? Holder det å spyle det man tar inn fra naturen godt eller må de vaskes bedre, i så fall hvordan?
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: Kristiansand Vest-Agder
Alder: 24
|
det du finner ute vill jo mugle ettervert så råtner det osv, å følger sikert med noen dyr å ja, vill hels kjøpe i butiken jeg
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Alder: 19
|
Går helt fint å finne ute, bare vask det godt! Jeg har 3 grener i et terra, og de er like fine etter et halvt år... bare ikke ta det som er råtent..
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Senior Member
Medlem siden: Sep 2005
Sted: oslo
|
Sitat:
Hvorfor råtner ikke hugge stabben man bruker til å hugge ved på f.eks Hvorfor fåtner ikke brøfjøla du skjærer brød på.. Det jeg vil anbefale å gjøre med ting man finner ute er å koke det eller hvis det er plass, så putt det i stekovnen.Det er det beste da koking ikke dreper alt av små ting man kanskje ikke ønsker å ha inn i buret. En ting som er sikkert er at det er trygest å kjøpe i butikken, men man kan fint bruke ting fra naturen.. |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
tenkte på litt tyke trergrener eller no å sa ikke det vill råtne over natta heller, men var det jeg hørte må helst kjøpe i butiken, men kan jo ta fra skogen å
er jo ikke ulovelig, tenkte på vis det er foktig på stamen du bruker så kan den sikert lett mugle eller råtne etter en stund.å brøfjøla er helt tør å presa sammen flere bitter sammen så er veldig hart så kommer ikke så lett luft inn der, men vis du skal ha en stamme i terraet som skal holdes fuktig hele tiden vill det begynde å skje ting vis du ikke tar med deg røter å det hele.
|
|
|
#6 |
|
Senior Member
Medlem siden: Sep 2005
Sted: oslo
|
Treverk har ikke denne råtnings prossesen du snakker om da den er full av bakterier som opprettet holder "liv" i treverket, men hvis du lar en treplate ligge i en kjeller hvor det er mye fukt, så kan det lett gro sopp og mugg på det, men holder man treverk tørt, så skjer ikke dette..
hvis du lager en fjøl av en trestamme, så vil den heller ikke råtne.. ikke alle trefjøler har blitt pakket sammen på den måten du mener. Hva med treplanker. Lag en fjøl av den og se at den råtner ikke ![]() hmm så nå at du nevner fuktig terrarie og da er saken kanskje litt annerledes..da er jeg kanskje litt mere enig med deg hvis det skal ligge fuktig hele tiden..Men her har det ikke blitt snakket om hva slags terrarie det skal ligge i..
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Guest
Meldinger: n/a
|
for og fjerne små dyr:
ta de tingene du vil ha i terra legg i fryser i 2 dager cirka . det gjør i værtfall jeg
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
hehe tenkte du komm til å si at vi ikke har snake villket terra den skal vere oppi jaja.
men så pleier planker osv bli skjert ut av et kart tre som eik er sykt hart det er hel sykt å har det er. så vis det er et hart tre så trenger de ikke å prese det, for vis du skal ha en brøfjøl eller noe å skjere på så må man ha det hart ellers vill man kjøre kniven fast i fjøla
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2006
|
siden mi er inne på brødfjøl:
Vi bruker plastbrødfjøl vi ehe -.-
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
hehe
vi har sikert ddet ligene vi å tror jeg.
|
![]() |
| Emner |
| ekte, lignende, stammer |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Hvordan avliver dere mus og lignende? | ibitzagirl | Fôrdyr | 26 | 24-09-2009 18:15 |
| noen som har vært borti lignende? | reptilfrelst | Helse og sykdommer hos reptiler | 6 | 01-05-2007 19:47 |
| Ekte edderkopp | smørblomst | Ekte edderkopper | 82 | 31-03-2007 09:52 |
| Litt nyttig om taranteller og lignende | _Nagash_ | Taranteller | 0 | 24-11-2006 11:35 |
| ekte kjærlighet.... | sandtrøen | Filmsnutter | 4 | 06-07-2006 18:46 |