"
Gammel 12-05-2007, 19:05   #1
Reptilfreak

Medlem siden: May 2006
Sted: bergen
Meldinger: 23
Standard politibesøk...

Hjelp lurer på hva jeg ska gjøre...eller om jeg ikke ska gjøre no??
Noen andre med positive erfaringer etter at politiet vet man har reptiler kansje?
De kom tilfeldigvis på døren min pga en nabo de ville vite noe om,og så oppdaget de dyrene mine og spurte litt om de.
Jeg sa de ikke va smuglet inn,men født her..og de ringte sentralen for å høre om skjeggagamer va tilatt.
Sa de sku komme tilbake til de og jeg måtte ikke gjemme de unna imens.
De spurte ikke om navnet mitt..m nå fikk jeg jo en dårlig feeling hvis de virkelig kommer tilbake m bot te meg og henter dyrene
Så kansje det e best å få de omplassert for en stund..ikke vet jeg ka som skjer.
Men hadde vært trist om de ble avlivet ..har hatt de i 5 år.
Så har noen positive erfaringer m lign episoder,gi en lyd..
Vil gjerne tro politiet kan overse dette i dag..M burde vel få de i sikkerhet tenker jeg..
Øgly er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 12-05-2007, 19:08   #2
Reptilfreak

mr-repti sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Alder: 19
Meldinger: 2,460
Blog Entries: 4
Standard politibesøk...

Få de til en venn langt unna så fort som mulig! drit i bot for at du fjerner dyra!!! det er mye bedre en at dyra må dø + en mindre bot, konsentrer på dyras liv, med en gang de kommer tilbake er dyra så godt som døde!!
mr-repti er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 12-05-2007, 19:27   #3
Reptilfreak

Standard Re: politibesøk...

Sitat:
Opprinnelig postet av øgly
Hjelp lurer på hva jeg ska gjøre...eller om jeg ikke ska gjøre no??
Noen andre med positive erfaringer etter at politiet vet man har reptiler kansje?
De kom tilfeldigvis på døren min pga en nabo de ville vite noe om,og så oppdaget de dyrene mine og spurte litt om de.
Jeg sa de ikke va smuglet inn,men født her..og de ringte sentralen for å høre om skjeggagamer va tilatt.
Sa de sku komme tilbake til de og jeg måtte ikke gjemme de unna imens.
De spurte ikke om navnet mitt..m nå fikk jeg jo en dårlig feeling hvis de virkelig kommer tilbake m bot te meg og henter dyrene
Så kansje det e best å få de omplassert for en stund..ikke vet jeg ka som skjer.
Men hadde vært trist om de ble avlivet ..har hatt de i 5 år.
Så har noen positive erfaringer m lign episoder,gi en lyd..
Vil gjerne tro politiet kan overse dette i dag..M burde vel få de i sikkerhet tenker jeg..
Ja kommer de tilbake,er det nok ikke noe hyggelig de vil ..
Øgly er offline  
Svar med sitat
Gammel 12-05-2007, 19:28   #4
Reptilfreak

men boten er vel for å ha dyrene,ikke for å gjemme de vil jeg tro
Øgly er offline  
Svar med sitat
Gammel 12-05-2007, 19:29   #5
Reptilfreak

mr-repti sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Alder: 19
Meldinger: 2,460
Blog Entries: 4
Standard politibesøk...

Du vil få nokk få en større bot, vis de ikke finner dyrene, men da vil ialfall dyrene overleve!
mr-repti er offline  
Svar med sitat
Gammel 12-05-2007, 19:31   #6
Reptilfreak

Litjabeth sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Sted: Trondheim
Meldinger: 313
Standard politibesøk...

Vet de hvor mange du har? Evt beholde et dyr selv og sende resten bort. Men sef så er vel det beste å sende alle bort hvis mulig, men siden de sa at du ikke burde sette de bort, så aner jeg ikke hvilke følger det kan få hvis de oppdager at du ikke har de lenger...
Kan jo si evt si at de døde en naturlig død, men funker kansje ikke på alle... Får bare krysse fingrene og håpe at de har viktigere ting å bruke tiden sin på.

Nei, vet egentlig ikke jeg. Vil si det er en vanskeli situasjon. Men synes det er synd polititet bryr seg om de som tar godt vare på dyrene sine og ikke vil skade en flue. Mye viktigere saker som krever såkal politiarbeid.
Litjabeth er offline  
Svar med sitat
Gammel 12-05-2007, 19:33   #7
Reptilfreak

vel ringte min far som e pensjonert politi,m han kunne ikke si stort ka de ville ta seg til eller kor stor boten ville bli..M får begynne å legge en plan jeg da for de,og ikke åpne døren på en stund..
Øgly er offline  
Svar med sitat
Gammel 12-05-2007, 19:37   #8
Reptilfreak

Har 2 søsken,og de må få være sammen..Politiet så begge ja.M de va jo mest opptatt a naboen min da de va på døren min heldsigvis.For de lar jo folk få tid å bli kvitt de ,når de sier de kommer tilbake til saken.. :confused:
Øgly er offline  
Svar med sitat
Gammel 12-05-2007, 19:43   #9
Guest

Meldinger: n/a
Standard politibesøk...

Tok dem noen bilder av dem da??
Hvist ikke så har dem ingen bevis på at du har hatt skjeggiser
Sett dem bort fort som bare faen,,lykke til.
Hva skal dem gi deg bot for hvist dem ikke finner noen reptiler eller har bevis på at du har hatt noen

Svar med sitat
Gammel 12-05-2007, 19:46   #10
Reptilfreak

neida ingen bilder..ikke navnet mitt engang.Spurte heller ikke om hvem jeg hadde fått de av,så de va nok rimelig opptatt m det de egentlig va ute etter,naboen min..
Øgly er offline  
Svar med sitat
Svar

Emner
politibesøk

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 03:27.