| Øgler Her kan du snakke med andre om øgler. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2007
Sted: Mysen
Alder: 22
|
Jeg kjøpte noen Zhobas larver til lubi her om dagen, men når hun "jakter" på dem, går hun bort slik hun pleier i jaktposisjon, slikker på dem og snur. Kan det være at ho rett og slett ikke liker de?
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2004
Sted: Norge
Meldinger: 1,891
|
jeg regner med det er zophoobas du mener her?
![]() det er nok bare smak og behag, f.eks. noen leoser eter melormer, zophoobas og pinkies, mens andre ikke vil røre det.
|
|
|
#4 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
|
|
|
|
#5 |
|
Senior Member
Medlem siden: Aug 2005
Sted: Sandefjord
|
Bakterie kulturen er vel ikke noe å bekymre seg over, men pass på å fange på ett sted langt ifra kloakk, kjemikalier etc etc... Ofte finnes di "naturlige" fôr innsektene på steder hvor det ikke er fritt for ulumskheter iform av forskjellige kjemikalier.
Morten |
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
Bor i skauen, så innsekter unna kloakk og slikt er det nok av
Fanga en relativt stor edderkopp i dag... Den spiste den andre edderkoppen ejg hadde i boksen! biller? går det? mer enn nok av de her... sann marihøner og sann lism
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Senior Member
Medlem siden: Aug 2005
Sted: Sandefjord
|
nja, ved kloakkutløp er det mange andre ting som er farligere enn bakteriene. Di fleste reptiler har nok temmelig høy toleranse for fremmede bakterie floraer, så jeg tror ikke dette er ett stort tema faktisk.
I naturen så spiser f.eks. mange reptiler halvråttende kadaver, om di kommer over det, da snakker vi ondsinnet bakterieflora ![]() Får dyrene i seg kjemikalier i form av tungmetaller osv, noe som ikke er uvanlig ved kloakkutløp osv, så kan dyrene raskt få en annen skjebne. morten |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Guest
Meldinger: n/a
|
Mine leoser spiser IKKE Zophobasene hvist jeg ikke har dustet dem med calcium/vitamin pulver
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
Har dustet dem... Med helt nytt pulver faktisk... syns det er litt rart, siden hun er så fantastisk glad i melormer... Men siden hun har blitt over ett halvt år gammel, tenkte jeg at jeg skulle gi henne noe større og med mer fett. Syns fortsatt at hun kan bli litt tykkere....
|
|
|
|
![]() |
| Emner |
| zhobas |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|