| Øgler Her kan du snakke med andre om øgler. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2011
Sted: hamar
|
Hei.
Jeg har skjeggagam, vannagam, Ball pyhton og skillpadde, har også hatt leopard gecko så har mye erfaringer ![]() Så tenkte jeg litt på å kjøpe en iguan, har akkuratt lagd ett terrarie på 150 cm lang 60 brett og 120 høyt.. så nå skal jeg bygge bagrunn. Så lurte på om noe hadde peiling på hvor mye det koster å ha en sån i månden ? Vis det blir alt for dyrt gjør jeg det om til vannagamen, å kjøper en vannagam til.. men mest lyst på iguan.. |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2011
Sted: Troms
Alder: 18
|
Sitat:
''Iguaner trenger plass, masse plass. Jo større jo bedre. Husk først og fremst her er det viktig med høyde da dem er fantastiske klatrere og foretrekker faktisk å ligge å sole seg på en grein litt over bakken. Et terrarium til en iguan burde være minst 2meter høyt, dobbelt så langt som din iguan og ca 3 fjerdedeler til hele din iguans lengde i bredde. Til en voksen og ferdigutvokst iguan snakker vi litt size. La oss si at din iguan er 1.70m lang: Terrariet burde da være 200cm*240cm*130cm (høyde*lengde*bredde) Som dere forstår trenger disse dyrene ganske stor plass. Gjør det enkelt fra starten av, lag et stort med en gang. En iguan som spiser bra vokser fort og kan nå en langde på 1.5 m i løpet av 3-4års tid avhengig av hvor mye og hvaslags kost den får. Når buret er ferdigbygget begynner morroa.'' Link; Iguana iguana - vanlig grønn iguan Med tanke på hvor stor igger blir, så tror jeg du heller skal bruke terraet til vannagam!
|
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Iguan | amanda14 | Startgropen | 27 | 04-01-2012 02:48 |
| Iguan | Trampe30 | Øgler | 4 | 13-09-2010 10:12 |
| Iguan skade | Hollekim | Helse og sykdommer hos reptiler | 1 | 20-07-2010 00:02 |
| Iguan | Trampe30 | Slanger, øgler og skilpadder | 2 | 22-09-2009 17:54 |
| Iguan Iguan på vei | egotrip | Andre øgler | 26 | 28-11-2008 00:02 |