"
Gammel 27-10-2011, 23:22   #1
Reptilfreak

Reptile86 sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Alder: 25
Meldinger: 24
Standard Trenger Tips

Jeg skal snart flytte inn i et bofellesskap.
Har en dyrebutikk i nærheten som selger, tja, stort sett alt av utstyr til Geckos .bla

Problemet er at det vil kanskje 1-2 ganger i uken komme en kontakt-person for å se til at alt står bra til med meg. Tror ikke den personen vil like at det står et terrariet i stuen min, selv om det er min leilighet.

Noen som har noen tips, f.eks måte å skjule geckoen min på da personen aldri vil komme inn uanmeldt. Altså hun ringer før hun kommer, he he.

Skal Leos babyer være i sånne "små" plastbokser de selger inntil de er større?
Svar med sitat
Gammel 27-10-2011, 23:37   #2
Reptilfreak

Medlem siden: Feb 2011
Sted: Trondheim
Alder: 19
Meldinger: 65
Standard

Kanskje du kan flytte på terra? eller ha det på soveromet Når lillebror har besøk bruker jeg bare og legge et pledd over terra. Nei leos babyer kan være i terra med en gang mener jeg.
Svar med sitat
Gammel 27-10-2011, 23:44   #3
Reptilfreak

Reptile86 sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av emrix Vis post
Kanskje du kan flytte på terra? eller ha det på soveromet Når lillebror har besøk bruker jeg bare og legge et pledd over terra. Nei leos babyer kan være i terra med en gang mener jeg.
Eneste stedet jeg kan flytte terraet må bli inn på kjøkkenet eller badet. Hehe.. stuen er også soverommet mitt. Pledd over var ingen dum idê Kan kanskje klippe det til så det ikke ser heeelt ut som jeg skjuler noe under der heller

Takk for svar
Svar med sitat
Gammel 27-10-2011, 23:49   #4
Reptilfreak

KarlKanibal sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Sted: www.Repti.net/norge
Meldinger: 964
Standard

Det er vel ingen tvil om at kontaktpersonen på ett eller annet tidspunkt kommer til å skjønne hva du har der. Av den åpenbare årsak anbefales du derfor å vente med å skaffe deg reptil til de blir lovlige i Norge. Det er tross alt ikke sååå lenge til det blir avgjort om dyrene på positivlisten blir lovlige eller ikke. Gjør noe lurt - smør deg med tålmodighet.
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 27-10-2011, 23:56   #5
Reptilfreak

Reptile86 sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av KarlKanibal Vis post
Det er vel ingen tvil om at kontaktpersonen på ett eller annet tidspunkt kommer til å skjønne hva du har der. Av den åpenbare årsak anbefales du derfor å vente med å skaffe deg reptil til de blir lovlige i Norge. Det er tross alt ikke sååå lenge til det blir avgjort om dyrene på positivlisten blir lovlige eller ikke. Gjør noe lurt - smør deg med tålmodighet.
Jepp Vi får krysse fingerene. Det blir trolig avgjort rundt nyttår?
Svar med sitat
Gammel 28-10-2011, 00:03   #6
Reptilfreak

nileas sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Sted: Skien
Alder: 24
Meldinger: 230
Standard

Stemmer også i at du heller bør smøre deg med tålmodighet hvis du har en kontaktperson som er innom ukentlig!
Men om du absolutt vil skaffe deg et eller annet ulovlig dyr bør du kanskje bygge terra inni et skap av et slag, slik at dørene kan stå åpen til vanlig, men når du har besøk så kan du stenge det, og ingen vil se noen ting, bare de ikke åpner skapet da såklart..
nileas er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 28-10-2011, 00:18   #7
Reptilfreak

Reptile86 sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av nileas Vis post
Stemmer også i at du heller bør smøre deg med tålmodighet hvis du har en kontaktperson som er innom ukentlig!
Men om du absolutt vil skaffe deg et eller annet ulovlig dyr bør du kanskje bygge terra inni et skap av et slag, slik at dørene kan stå åpen til vanlig, men når du har besøk så kan du stenge det, og ingen vil se noen ting, bare de ikke åpner skapet da såklart..
Faen meg beste jeg har hørt. Takk skal du ha. Jeg kommer til å gå for den.
Jeg går ikke inn i ny bolig uten venner, eller nettverk alene. Å nei.. dyr skal jeg ha.
Svar med sitat
Gammel 28-10-2011, 01:04   #8
Reptilfreak

Reptilicious sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Sted: Rogaland
Alder: 26
Meldinger: 622
Blog Entries: 2
Standard

Slik så mitt skap ut når jeg i begynnelsen fikk meg reptiler.

Trenger Tips-1.jpg
Trenger Tips-3.jpg

Blir aldri stillt noen spørsmål når vi har besøk av venner eller slekt.

Men jeg vil likevel anbefale deg til å vente med reptiler til det blir avklart om det blir lovlig eller ei.
Om du har kontaktperson eller andre som følger med deg, så gambler du jo med livet til dyra, og det er jo ikke bra.
Svar med sitat
Gammel 28-10-2011, 15:54   #9
Reptilfreak

Freddy90 sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Utenfor Trondheim
Alder: 21
Meldinger: 1,202
Blog Entries: 2
Standard

En slik kontaktperson har vel også taushetsplikt, men er usikker på hvilke regler som gjelder i dette tilfellet når det er snakk om ulovlige reptiler?
Freddy90 er offline  
Svar med sitat
Gammel 28-10-2011, 16:05   #10
Reptilfreak

Medlem siden: Jun 2011
Alder: 21
Meldinger: 351
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Freddy90 Vis post
En slik kontaktperson har vel også taushetsplikt, men er usikker på hvilke regler som gjelder i dette tilfellet når det er snakk om ulovlige reptiler?
Ved di fleste taushetsplikter så er det unntakt ved uloveligeting samt om di får informasjon at du kan være en fare for deg selv.

Men et tips er jo og vente til kontakt personen kommer og ta en prat med hun/han? Altså før du skaffe noe og spør om hun har noe imot det? Kan være både dårlig og bra trekk :S Pleier veldig ofte og være veldig kule folk som har slike jobber
Sokken91 er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
trenger tips og råd om pilgift frosker reptimagnus Frosker 72 29-01-2012 12:03
Skilpadde? trenger Tips og hjelp BaarDI Slanger, øgler og skilpadder 12 27-01-2011 09:43
Pilgift. trenger tips og råd om oppsett. Beowulf Frosker 24 15-06-2008 19:42
Nybegynner.. Trenger tips DaffyDuck Agamer 6 06-04-2007 17:01
trenger noen tips Spider Taranteller 7 31-05-2004 22:23

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 03:12.