| Øgler Her kan du snakke med andre om øgler. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: Oct 2011
Sted: Nær Bergen
Alder: 30
|
Ser jo at det ikke er lov å legge ut øgler for kjøp/salg her.. MEN, jeg er interressert i å selge eller omplassere en blåtunget Skink som nå er ca. 9 år gammel. Hvordan går jeg fram når det ikke er lov å legge den ut her? Vil gi den bort blant annet pga jeg ikke har tid til den lengre. Den sitter stort sett og sturer i buret sitt nå. OG det må være til noen som KAN TA GODT VARE PÅ DEN!
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Karmøy
Alder: 35
|
repti.net
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2011
Sted: Troms
Alder: 18
|
Ser at blandt annet reptilweb.no godtar omplassering av dyr, hvorfor gjør ikke reptilfreaks dette? Salg godtas ikke, omplassering uten noen form for betaling er derrimot lov om jeg har forståt det rett(?)
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Det er fremdeles like ulovlig i Norge.
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Sted: www.Repti.net/norge
|
Loven er klinkende klar: FOR-1976-11-20 nr 03 sier følgende;
§ 1. Det er forbudt å innføre, selge, kjøpe, gi bort, ta imot eller å holde som husdyr, selskapsdyr eller i fangenskap på annen måte fremmedartede (eksotiske) pattedyr, krypdyr, padder, frosk og salamander. Omplassering er ikke lov. Regner med denne tråden slettes så snart moderatorene ser den, da den uten tvil er en annonse forkledt som en diskusjonstråd.. Bruk Reptinet.communityisland.com - og klikk deg inn på den norske delen av siden. Der er det lov å selge/omplassere.. |
|
|
|
|
#7 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat: