| Øgler Her kan du snakke med andre om øgler. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2010
Sted: oslo
Alder: 15
|
Heihei, jeg vurderer å gå til innkjøp av en av disse artene.
men lurer på hvilken som er enklest og "morsomst" å ha, med tanke på litt håndtering aktivitet og utgifter ![]() ligger mest på dverg nå pga. den er dagavktiv, men er fortsatt litt usikker. så hva anbefaler dere? (gjerne med begrunnelse)
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
|
Helt klart leopard gecko. De er veldig mye finere syns jeg. Selv om de er nattaktiv så er de ofte en del aktive om dagen og har jeg hørt.
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Koster det mer å ha de enn en dverg?
![]() også lurer jeg på om noen av de tar dødt?
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Tviler på at det er noen særlig prisforskjell mtp terrarie osv. Men tror leopardgecko er billigere enn dvergskjeggagam for dyret.
De spiser insekter så hvorfor vil du at de skal ta dødt? Er jo bare å avle litt zobhobas/melorm og kakerlakker
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
![]() tenker liksom på om mamma vil ha kakerlakker i hus xD
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
De inneholder for mye fett til å fungere som hovedfor. Du bør helst gi så variert kosthold som mulig. Hvis kakerlakker er et problem er jo kanskje sirisser bedre? De dør jo av ingenting, har kort levetid og er vanskeligere å avle på da. Hater sirisser
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2009
Sted: akershus
|
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
![]() hvis du vil kan du godt fortelle litt om åssen det er å ha en?
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2009
Sted: akershus
|
Vet ikke helt om den storelsen holder, jeg bruker hvertfall et terra pa 120*60*60 og det funker helt topp. Kanskje en del for stort men jo storre jo bedere
![]() De er ganske morsomme og ha kan bli super tamme osv. De er veldig aktive og loper rundt i terraet om dagen. Er i utlandet og her har de litt anderlesdes tastatur, det er grunnen vis du lurte
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| spm ang leopard gekko | reptil-duden | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 18 | 08-04-2009 18:37 |
| leopard gekko? | scarabid | Lover og regler | 14 | 18-12-2007 20:34 |
| Leopard gekko | mr-repti | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 23 | 25-07-2007 21:08 |