| Øgler Her kan du snakke med andre om øgler. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 15
|
hei er det noen som kan gi meg noe info om grønn anole?
jeg har lest lit på google og på noen andre sider men jeg vil vite mest mulig om grønn anole. 1.hvor stort skal terrariumet vær? 2.hva slags mat spiser de? 3.skal de ha noen vitaminer? 4.er de natt dyr eller dag dyr? 5.skal de ha varme oven i fra eller neden i fra? 6.skal de ha en plass der de kan ligge å sole seg? 7.hvor ofte skal jeg fore de? 8.hvor lever de ørken eller regn skog? 9.hva skal jeg ha til substrat? 10.kan de ha en stor vann skål sånn at de kan bade å få av gammel hud? 11.hvilket land kommer de i fra? takk får alle svar
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Alder: 19
|
1. Det kommer ann på hvor mange du skal ha.. (Kun 1 hann pr terra), har et par gående i et terra på 75*40*60, skal flytte di til et større terra om ikke lenge..
2. Alt de får ned i kjeften av insekter egentlig, burde holde deg unna giftige/Farlige insekter selvfølgelig. 3. De fleste dyr burde igrunn få vitaminer, D3 /Uv lys er noe du burde ha. 4. Dag dyr 5. du burde ha en spot overifra. Da de så vidt rører bakken.. 6. Ja 7. Så ofte du vil, bedre å gi dem litt for mye så de ikke spiser, enn for lite.. 8. Regnskog/utkanten av regnskog 9. Torv/jord/kokkostorv eller noe annet, gjerne noe du kan plante planter i så det blir finere i buret. 10. De kommer antageligvis aldri til å bade i den skåla, så nei.. Du må spraye buret minst 1 gang dag daglig. 11. Husker ikke helt i farten men det er på nord siden av sør america - florida, om jeg ikke husker feil. Alt dette hadde du funnet ut om du hadde søkt litt på google, eller kjøpt en bok.. Men skal legge til at det er utrolige kule dyr, når det er mat i buret har du også veldige aktive dyr, hannene blåser opp haka for å tøffe seg for hunnene og det er til tider veldig mye liv i dem. Dog er det ikke håndterings dyr, de er veldig skvetne (Har hat 1 som var håndtam og ganske rolig, dette var en hann)
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
takk får svar.
det hvar noe mer jeg lurte på: hva koster de? er de på positiv lista? temperatur? fuktighet? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2008
Sted: bergen/askøy
Alder: 24
|
de er ikke på positiv listen. i sverige går de for 200SEK pr stykk.. tror ikke prisen er så forskelig her i landet..
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
takk får svaret tony
temperatur? fuktighet? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Google, skriv Anolis carolinensis caresheet, åpne opp noen av linkene du får, les og sammenlign hva det står på alle, da finner du ut alt du trenger. Vil bare tilføye at de fleste amerikanere(ikke alle) bruker ganske små bur, jeg ville derfor gått for et større bur en anbefalt, da disse er aktive..
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
har tenkt å bygge et på 120x50x120
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
hei kan man ha grønn anole og vipe gecko sammen i samme terra?
skal bygge et terrarium på ca.120x60x120(LxBxH)håper det er stort nok |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
Vis du hadde googlet både anoler og viper gekkoer hadde du fort funnet ut at de kommer fra helt forskjellig klima, viper gekkoer lever i ørken landskap, anoler lever i mere tropiske områder.
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2011
Sted: Rogaland
|
Å ha forskjellige arter i samme terra er sjeldent en god idé, da skal du ihvertfall ha et rimelig stort terra.
Det jeg ville gjort om jeg var deg var å velge det reptilet du har mest lyst på. (jeg ser du har hatt lyst på flere forskjellige) Og deretter lese alt du kan finne på nettet om det (her går du aldri tom for lesematerialer). Om du enda føler at dette er det rette reptilet for det kan du ta det et steg videre og kjøpe deg noen gode bøker, snakke med andre reptileiere, besøke reptilparker. Og om mulig kan du prøve å få kontakt med noen som vil la deg passe på reptilet deres en stund slik at du får prøve det litt ut før du kjøper noe du senere kanskje ikke vil ha alikevell. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |