"

Øgler Her kan du snakke med andre om øgler.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 04-10-2006, 17:46   #1
Junior Member

Medlem siden: Oct 2006
Sted: Oslo
Meldinger: 7
Standard Leter etter bilder & info...

Jeg leter etter en øgle, men er ikke sikker på vilken jeg vil ha... har hørt at vannagamer er fine, men jeg lurte på om noen har litt info om dem og gjerne noen bilder, for jeg har ikke funnet noen enda.

så lurte jeg på om noen har noen bilder og informasjon om disse typene:

Acanthocercus annectens

Physignathus cocincinus
Svar med sitat
Gammel 04-10-2006, 20:55   #2
Reptilfreak

straymond sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Sted: Norge
Meldinger: 1,891
Standard Re: Leter etter bilder & info...

heisann!

og velkommen til forumet!
først må jeg spørre, har du no erfaring med reptil-hold fra før?
Svar med sitat
Gammel 04-10-2006, 21:00   #3
Reptilfreak

Chixz sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Bergen
Alder: 23
Meldinger: 2,823

Hei og velkommen til oss
Fant det her om Physignathus cocincinus http://www.herphabitats.com/reptile_...ter_dragon.htm etter et raskt søk på google. Men du bør gjøre et lite søk selv å sammenligne denne caresheeten med noen andre du finner.
Chixz er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 10-10-2006, 19:49   #4
Junior Member

Nei jg har ikke noen erfaring, så et som ikke er så vanskelig å ha r greit
jg bor også noen ganger hos faren min i helgene, mn jg vet ikke om det har noe å si???

til chixz:
takk...
Svar med sitat
Gammel 10-10-2006, 19:58   #5
Junior Member

noen spørsmål til...
er en vannagam dt samme som water dragon??
hvis ikke, r dn noe å ha??
Svar med sitat
Gammel 10-10-2006, 21:07   #6
Reptilfreak

straymond sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Sted: Norge
Meldinger: 1,891

Sitat:
Opprinnelig postet av alexan3010
Nei jg har ikke noen erfaring, så et som ikke er så vanskelig å ha r greit
jg bor også noen ganger hos faren min i helgene, mn jg vet ikke om det har noe å si???
da ville jeg nesten lukta på noen andre arter før en vann-agam.

Schlagere som går igjen hos "rookies" er
*Kongepyton
*Maisorm
*Leopardgekko og
*Skjeggagam

Om du er keen på vannagam så er kanskje sistnevnte det jeg ville anbefalt deg med tanke på hvordan øgla er bygd og personlighet
Svar med sitat
Gammel 10-10-2006, 23:24   #7
Senior Member

Katrine sin avatar

Medlem siden: Jun 2004
Sted: Bergen
Meldinger: 762

Vannagam er det samme som water dragon, ja.

Men jeg ville også anbefalt deg skjeggagam (bearded dragon) i stedenfor. Fordi disse blir like tamme, men krever mindre avansert oppsett av terrariet. Vannagamer må ha god svømmeplass i tillegg til klatreplass.

Jeg personlig ville ikke hatt et akvarie på under to meter til svømmeplass for en vannagam. Så ville jeg glassvegger fra akvariet og opp til taket, for å gi høyde til å klatre. Vet ikke hva bøker og caresheets anbefaler, men jeg har sett såpass mange vannagamer (de har dem på akvariet i Bergen), så jeg vet hvor store de blir, og hvordan de beveger seg, f.eks når de stuper ut i vannet fra en grein. Mindre enn det tror jeg må bli veldig utilfredstillende for dem.

Skjeggagamer ser kanskje "harde" ut, men er faktisk supermyke og gode å ta på. De ligner ikke på vannagamer, men er veldig tøffe. Og er veldig gode nybegynnerdyr.

Dessuten står de på positivlisten, så hvis reptilforbudet oppmykes, er skjeggagemer blandt de første reptilene som blir tillatt.
Katrine er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 12-10-2006, 13:21   #8
Junior Member

joa.... jg har også vært på akvariumet i bergen, men jg kan ikke huske å ha sett en vannagam der?...
jg har holdt en skjeggagam og dt r sant dt du sier, og jg kunnet tenkt mg en... for først hadde jg lyst på en iguana, mn dt er ALT for mye jobb. så jg ville ha noe som lignet på en iguana (bare ikke samme størrelse)
men har et problem... jg bor noen helger hos faren min, men veldig sjeldent vil det bli noe problem?? hvor stor terrarrium trenger jeg?
Svar med sitat
Gammel 12-10-2006, 13:27   #9
Junior Member

Til straymond:

er maisorm en slange??
har du noen bilder av de tre første du skrev opp?
er det mulig å skaffe seg en diamant pyton?
Svar med sitat
Gammel 16-10-2006, 21:10   #10
Senior Member

Medlem siden: Aug 2006
Sted: RÃ¥holt
Meldinger: 191

Hei! Lenge siden jeg har besøkt forumet nå Hvis du skal ha en fin nybegynner øgle, så anbefaler jeg Laudakia Stellio Stellio (som jeg selv har ). de er billige å ha, bruker ikke mye plass, og min har aldri bitt eller klort meg. De kan være litt skvettne, men de er ikke aggressive. De liker å klatre, så det er lurt å sette inn noen klatrepinner og sånt De spiser epler, druer, salat, gulrøtter, sirisser og zophobas larver (det eneste som jeg har prøvd å gi min). De trenger også friskt vann hver dag. De trenger ikke så veldig mye stell, så de er ganske lette å ta vare på. Kan se om jeg får tatt et fint bilde av stellioen min, sånn at du får sett hvordan de ser ut ^^.
Svar med sitat
Svar

Emner
bilder, etter, info, leter

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
leter etter 2 hanner. duefjes Byttelån av dyr for parring. 4 17-08-2008 01:01
Hva ser man etter? abarth Skorpioner 1 14-11-2007 22:45
Hamskifte før og etter. Gibbs Agamer 2 30-12-2006 21:58
Orm i fot etter ferie!! _Nagash_ Helse og sykdommer hos reptiler 11 15-09-2006 17:08
MÿTE I LANDBRUKSDEPARTEMENTET ETTER 5 DES!!! Varanen69 Lover og regler 0 06-12-2003 21:16

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 03:05.