| Øgler Her kan du snakke med andre om øgler. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2006
Sted: stavanger
|
Hei
Mulig dette har blitt besvart før men jeg fant ingen tråder om det så da spør jeg. det jeg lurer på er det noen øgler som ikke trenger insekter som basis føde, men som kan leve på pellets,grønt,pulver eller hva det måtte være? det beste hadde hvert vist det var noen regnskogs øgler som er slik. da planter og vann er fint i stuen. sirisser kakkelakker og biller får vist ikke lov og være i min leilighet ser dere (Dama) det er og viktig øglene faktisk går ann og få tak i og at de trives med denne dieten vill jo att de skall ha det bra og ikke at de pines men "overlever" |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
|
Finnes også tilsvarende fôr for Daggekkoer, men det anbefalles faktisk å fôre med insekter til både Crested og Daggekoer selv om det finnes "instant" fôr..
Merker tydelig forskjell på trivselen på de Crestedene og Daggekkoene jeg har om de får en variert diett av insekter og frukt pure' eller bare instant crested eller daggekko fôr. Merker det på den måten at de er litt mer på hugget, og mer aktive om jeg hiver oppi noen sirisser eller gresshopper. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
Jeg liker godt å fore crested gekkoene med begge deler, dvs pulver og insekter. Ser ut som de trives med å jakte litt.
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2006
Sted: stavanger
|
det er ikke noe problem hive insekter oppi av og til men bare ikke til vanlig . jeg kan heller ikke ha noen liggende overtid
men er det slik at jeg må holde meg til en ting eller kan jeg varier vist de til vanlig går på pulver men så en uke får de kansje noen insekter for og så gå tilbake 3 uker på pulver har det noe og si ? |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
Jeg har en liten skål med Crested Gecko diett + en skål med melormer.
Så fort lyset slåes av så er dem rett på begge skålene
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Akershus
|
Siden det er snakk om Crested Geckoer i samtalen her, kan jeg spørre hvor dere som har de fikk tak i dem?
|
|
|
#10 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Veit om noen få som har avels par her til lands men trur nok ikke at det er noen bebiser der ennå ? Har selv solgt unna mine voksene cresteds så det blir ingen flere bebiser fra meg heller :/ Men legg ut en annonse på www.repti.net så får du se hva du får til svar (ellers så send meg pm så kan jeg hjelpe deg med å finne noen svenske oppdrettere). |
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Frosk som ikke trenger land? | kjell.elias | Frosker | 22 | 20-02-2010 20:18 |
| Øgler og Fisk | Colapop | Øgler | 22 | 14-09-2009 17:51 |
| øgler ? | Kris10an94 | Gekkoer | 15 | 24-03-2008 16:50 |
| øgler | heyhey | Øgler | 0 | 11-01-2007 20:35 |
| Straymond's "ikke en tøddel m/ øgler å gjøre"-tråd | straymond | Småprat | 9 | 27-11-2005 20:13 |