| Øgler Her kan du snakke med andre om øgler. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: Mar 2009
|
jeg var ute å gikk da jeg så en stakkar som hadde masse tørket leire foran øynene, og på den ene foten. jeg tok av leiren, å lot den gå litt i sengen min, men da sp jeg at den halten, så jeg har bestemt meg for å ta meg av den vesle fyren til han blir bedre, men hva spiser egentli frfirsler utenom insekter? jeg kanj jo ikka akkurat fly rundt å fange mygg heller
noen her som vet hva jeg kan gi denne lille fyren? (vet at det er ulovelig å ta inn firfirsler, men det må jo være lov å hjelpe en stakkar?) |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
|
Du kan prøve å mate den med sirisser som er litt mindre enn bredden på munnen til firfirslen. Ang om det er lovlig eller ikke aner jeg ikke.
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: May 2006
|
Du kan også stikke innom sportsbutikken å kjøpe mark og maggots
|
|
|
#4 |
|
Junior Member
|
den jeg har funnet er bare en unge på ca 10 cm lang og 1 cm bred, så vet ikke om den vil spise sirriser......
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Junior Member
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2009
Sted: Tønsberg ;)
|
kan også gi den fluer bare å klippe av vingene. sleng ut noen bilder av den lille tassen da
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Utenfor Haugesund.
Alder: 30
|
Har de allerede begynnt å komme frem igjen ja! Tøft!
Edderkopper, fluer, mark osv. Maggot var et bra tips! Dersom du har den i et terra uten lokk, utendørs, kan du legge frukt eller annet som tiltrekker seg fluer, oppi terraet. Da jakter den på disse, dersom den er i form.
Mine dyr: http://www.reptilfreaks.no/forum/mine-virvellose-dyr/16553-martins-minimonsters.html Youtubekanal: http://www.youtube.com/user/martinkv81 Sist endret av Martink; 16-03-2009 kl 17:02. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Junior Member
|
Filla (som jeg har kalt den)
![]() ![]() må nevne at jeg er 14, så jeg har ikke så stor hånd ![]() ![]() den er bare baby, å nå har den ikke spist på to dager, men er likevell aktiv, men begynner å bli litt bekymret. må nevne at mens jeg skriver dette innlegge, så klatrer lille Filla på meg, så det tar litt tid å skrive hun liker veldig godt å løpe på tastaturet, så jeg ikke får til å skrive noenting |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Junior Member
|
jeg tror det er en hunn etter fargen på magen å bedømme
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2008
Sted: Oppland
|
Firfirsler trenger UV-lys og utendørstemp også..
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Hva spiser edderkoppen? | Sebastian | Ekte edderkopper | 4 | 15-05-2008 15:38 |
| Slange som spiser mus :) | Crispy | Filmsnutter | 4 | 28-09-2007 21:46 |
| Hva spiser rumpetroll? | AnImAlS | Frosker | 22 | 25-03-2007 20:15 |
| Spiser ikke.. | Sharp | Terrarier | 9 | 20-03-2007 22:30 |
| fant tre boaslanger, en iguan, flere småslanger, firfirsler | 3CCD | Media | 7 | 31-03-2005 22:19 |