| Øgler Her kan du snakke med andre om øgler. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: Feb 2009
Alder: 24
|
heisann. er ny innenfor dette. og veit ikke helv hva jeg vill ha.
vill ha en som er mellom 20-25 cm ca. og skal tåle tørt miljø (bark, kvister og sånt) og enkel og ha med og gjøre. helst at den kan bli tam og mennske vandt. skal bygge terarie selv, og tenkte målene skulle være: h:100 b:70 l:100 håper på svar og andre ider
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2007
Sted: Grimstad
Alder: 26
|
Velkommen i gjengen
Leopard gekko høres ut som noe for deg, blant andre også selvsagt, men var det som slo meg først. Gode nybegynner dyr. De dekker de kriteriene du nevnte. Det ligge caresheets her på forumet, så anbefaler deg å lese det og mange flere. Viss du søker etter nygeynerdyr her på forumet finner du også litt info om det, og generell info for en nybegynner. Vil hvertfall anbefale deg å lese gjennom alt du kommer over, det er det beste for deg og dyret. Lykke til med letingen
|
|
|
#3 |
|
Junior Member
|
ok, takk.
hva er det reptiler ligger på i pris?? får man event kjøpt det på tocksfors eller er det noen andre steder i sweeden?? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2007
Sted: Grimstad
Alder: 26
|
Prisen varierer mye i pris. Men jeg vil ikke anbafale deg å kjøpe på dyrebutikk, da de ikke alltid blir holdt rett, har parasitter osv. Nå er ikke dette en regel, det fins selvsagt unntak.
Viss du ser på repti.net har du en kjøp og salgs del. Der er det mye forskjellig til salgs og du finner sikkert en leo i Norge, så slipper du å smugle i tillegg
|
|
|
#5 |
|
Junior Member
|
ok
![]() jeg fante et eldre akvarium på loftet i dag. målene er 65*35*35. vill dette holde til 1 leo gekko? og så er jeg litt usikker på innredningen. hørt mye frem og tilbake om sand... har sandblåse sand (VELDIG finkornet). kan jeg bruke det? og når det gjelder gjemme steder, kan jeg "modifisere" en dorull og legge den under sanden som en hule? tenkte kansje en på den"varme sonen" og 1 på den "midre varme sonen". håper på svar og event andre ideer, er ny innenfor denne værden. takk
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
|
Leosen kan gå der ja, men jeg ville kanjse vurdert et som er litt bredere også.. Uansett så er det mye bedre å kjøpe et terrarium med tanke på luftingen som terrariet har ferdig, enn å lage lufting som funker bra i et akvarium, mye mer jobb med akvarium.. I naturen så går ikke leosene på ren sand, og derfor burde de ikke gjøre det i fangenskap heller, er jo meninga å etterligne leosens naturlige habitat..(?).. Du kan blande sand, og torv i en blanding, fukte det, og la det tørke ut, og om dette har blitt stein hardt, og ikke leosen kan få i seg dette når den spiser, så skal det være trygt.. Ellers så funker også papir, fliser osv, som underlag, men er dog mye mindre naturlig.. Som gjemmested kan du bruke mye, men en dorull er vel ikke det beste heller.. En billig løsning er å kjøpe en kokosnøtt, dele skallet i to, og lage en liten inngang, de digger det^_^
|
|
|
|
#7 |
|
Junior Member
|
ok, takk
men tenkte kansje og lage en liten foss som han/hun kan bruke om drikke vann, vill det gå ann? kunne event oxo lagd en "innsjø" elle er ikke det noe spesielt lurt.....??
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2008
Sted: Østfold, Fredrikstad
|
Er det noen som har bilde av hvordan dette som Bendick nevner med sand og torv sammen ser ut?
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
|
Jeg regner med at det ser ut som en blanding av torv og sand
![]() Der hvor leosen kommer fra tror jeg heller ikke det er fosser/bekker i store antall, dessuten blir dette en bakterie oppsamling, for lite plass i akvariet til å lage det, så jeg hadde glemt den idê'en med en gang..
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2008
Alder: 29
|
kaktusjord og sand 50/50 http://i144.photobucket.com/albums/r...r/100_0285.jpg og link te hele prosjektet http://www.repti.net/repti2/index.ph...D=39001&ID2=11.
ro inn |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| øgle/orm | Øgler | 34 | 28-11-2007 17:57 | |
| En øgle. | Småprat | 3 | 18-08-2007 16:32 | |
| "dumme" spørsmål ang. førstegangs slangekjøp | Dimebag | Boa og pyton | 19 | 06-05-2007 14:07 |
| tips til øgle? | EirikAK | Gekkoer | 38 | 27-01-2007 17:08 |
| øgle på tur... | straymond | Media | 3 | 13-07-2005 19:05 |