| Øgler Her kan du snakke med andre om øgler. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Guest
Meldinger: n/a
|
Heisann!
![]() jeg lurer på hvordan man best kan pakke øgler for frakt over større områder med fly og slikt, slik at den får det bra og man ikke blir oppdaget?? noen som har noen tips om dette?? |
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
Medlem siden: Jun 2004
Sted: Bergen
|
skal du fly med dem selv, eller sende dem alene?
|
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Senior Member
Medlem siden: Sep 2004
Sted: Froland
|
Sitat:
Synes jaggu meg dette høres ut som smugling
|
|
|
|
#4 |
|
Guest
Meldinger: n/a
|
nja... si ikke det..
skal fly dem selv ja.. kan jo ikke sende de stakkars små alene! |
|
|
|
#5 |
|
Senior Member
Medlem siden: Jun 2004
|
Tøyposer innenfor klærene... (bare et forslag)Så slipper du å ha dem blandt bagasjen hvor det er kaldt, og de blir heller ikke gjennomlyst slik håndbagasjen blir. Pass på å ha løse klær, og dessuten INGENTING metall, du vil jo helst slippe å bli ransaket.
Hadde ikke turd det på annet enn innenrikstflygninger tror jeg. Der er sikkerheten ikke så høy. Fra utlandet ville jeg nok valgt båt/buss/tog etc. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Senior Member
Medlem siden: Aug 2005
Sted: oslo
|
jepp,tøyposer funker bra,sy i snorer som du binder rundt kroppen,pass på å ha dem veldig nærme et eller annet kjønnsorgan akuratt når du går gjennom sjekken (skulle du bli ransaka er det nemlig veldig sjelden de tør stikke fingra sine borti der) og ta med deg en egnet eske eller noe,så når du kommer på flyet kan du legge dyret der,så det slipper varmen din hele tiden..har funnet ut at reptiler tolererer frakt bedre hvis de har det ganske svalt.. funker for små øgler hvertfall
ehh,altså,har jeg HØRT fungerer..hehe ..men er det utenlands burde du ta smugle-loven alvorlig,det kan fort bli dyrt
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Junior Member
Medlem siden: Mar 2006
|
her er det et eksempel på posebukse, se på bildene som hører til artikkelen.
http://pub.tv2.no/nettavisen/verden/...&slide=1#slide |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Vestfold
Alder: 22
|
ok takk. kan jo prøve det, hvis jeg ikke kansje får noen til å kjøre meg.. Vill jo ikke at de skal avlives, samtidig som jeg absolutt ikke bli her da faren til sønnen min ikke er så grei.. og jeg vill jo ikke selge de små englene mine.. hvor mye koster det med tog barnebilett til bodø og itillegg den båten ? eller hvor finner jeg det ut selv ?
|
|
|
|
![]() |
| Emner |
| flytting, reptiler |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Kommentarer til: Guide, flytting av buthider og andre potente skorpioner | reptilfrelst | Kommentarer til faktaarkene | 2 | 28-06-2008 16:38 |
| Guide, flytting av buthider og andre potente skorpioner | Androctonus | Skorpionfakta | 0 | 28-06-2008 14:04 |
| Flytting av galleriet | Frogger | Hjelp! | 25 | 11-01-2008 15:18 |
| Flytting av terrarie | alma | Terrarier | 3 | 28-01-2007 20:53 |
| Flytting av Haplopelma Lividum(Cobolt Blue" | _Nagash_ | Taranteller | 8 | 03-09-2005 14:16 |