| Myriapoder Forum for skolopendre og tusenbein |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2008
Sted: Østlandet
Alder: 29
|
Fikk en pakke i posten her om dagen og de har endelig vist seg litt for kamera
![]() Først ut har vi Ethmostigmus trigonopodus. ![]() mye større og kraftigere enn hva jeg hadde forventet! Og mye kulere farger å. De gule benen virkelig lyser han opp ![]() ![]() Liker seg jo best i mørker da, så litt vanskelig å få noen skikkelige bra bilder. Enn så lenge så har han bare gjemt seg på dagtid og forsvinner vekk hvis det er for mye lys alt for lang tid. Neste på lista er Hemiscolopendra chilensis ![]() Denne er mye mindre enn forventet, og ikke blå i det hele tatt bare veldig svart Tror kanskje ikke at den er fullvoksen enda...skal sjekke med selger neste uke. Utrolig dårlig bilde og..da den er så liiiiten og kamera ikke er det beste når det kommer til å ta bilder av små ting.Den tredje som kom i pakka var dessverre ikke i livet Ganske rart det, da de alle var i samme isoporboks og derfor hadde like forutsetninger. Men selger har lovet meg en ny (gratis!!) ved neste bestilling. Så det er jo supert Men uansett litt kjedelig da det var den jeg gledet meg mest til å få. Akkurat nå får jeg vel lov å nøye meg med å vise opp den jeg allerede har. Alipes Grandidieri Integer (Tanzania) ![]() Skikkelig fin Den som døde på veien var en veldig nær venn til denne her. Akkurat samme art men fra Uganda istedet for Tanzania og derfor helt forskjellige farger. Forhåpentligvis har jeg den om et par uker...Å så et siste kult spise-opp-ned bilde ![]() ![]() Har et skikkelig godt tak om maten og barkbiten på samme gang! Nam nam
|
|
|
#2 |
|
Caffeinism
Admin
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
|
Grattulerer med nye krabater. Det er som regel ikke de enkelste dyrene å ta bilder av, men om man sitter klar ved foring, er sjansen der innimellom i hvertfall
![]() Eneste jeg kjenner til av disse er Ethmostigmus trigonopodus, og eksemplaret jeg hadde var i hvertfall veldig aktivt og underholdende når lyset gikk av.
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Heisann.
Flotte dyr du har der. Jeg har også H. chilensis. Et stort, som virkelig har vakre blåfargede bein, og et lite som blåfargen absolutt ikke er synlig hos. Så det er mye mulig at chilensisen din vil få blåfargen etter hvert, uten at jeg har noen kilder for det, annet enn mine egne dyr. |
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
De er vel nesten litt for små for kameraet mitt også, veldig vanskelig å få noen tydelige bilder. Men han virket veldig aktiv i går i vært fall når det ble mørkt! Så håper på det beste. Er jo gøy når man får se de litt Alipesen min har vært gravd ned i over en uke nå etter at jeg byttet terrarie, hehe..
|
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
You must break it down to build it up. Repairment is no use. Sist endret av Kiwi; 26-10-2008 kl 07:21. |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
![]() Og her er det nye tilskuddet for dagen: Scolopendra Subspinipes "Tiger Leg" ![]() Veldig glad i papiret som lå i boksen han kom i, så måtte dytte han til før han løp av gårde Løp noen turern rundt i terra og gravde så ned seg. Selvfølgelig...hehe
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Drammen
|
Fine kryp
hvor stor er den Scolopendra supsnipes ?har selv scolopendra subpinipes multiden, scolopendra subspinipes dehaani og scolopendra alternans. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
mjaaa..han er jo ikke så villig til å sitte still for å bli målt da...men sjekka sånn ca (for å se om han passet i et terra jeg hadde stående) å fikk det vel til å bli sånn 15 cm"ish". Men utrolig kul med de fargene da
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| hvor gamle er dere? | bendick2112 | Småprat | 80 | 18-06-2008 23:28 |
| Gamle PM fra Reptilfreaks | Frogger | Driftsmeldinger | 2 | 11-01-2008 14:53 |
| hvor gamle er medlemmene her? | energic | Småprat | 201 | 29-12-2006 21:50 |
| 20 til 30 år gamle agamer?? | Gibbs | Agamer | 0 | 02-11-2005 23:28 |