| Myriapoder Forum for skolopendre og tusenbein |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
|
Drev å tok noen bilder av tusenbeina idag. Har både tidligere, og idag, sett midd som ofte springer rundt rett over beinfestet. Disse har vært litt mørke i fargen.
På et par bilder oppdaget jeg noe som for meg ser ut som en annen type midd (eller?) Lette over hele nettet etter et sted der man ved hjelp av bilde kan identifisere midd på myriapoder, men uten hell. Er det noen her som kan hjelpe med identifisering? Trenger ikke noe fancy med artsnavn, bare en bekreftelse på om det er "snill" eller "slem" midd dette er snakk om.
Sist endret av sveinjo; 32-13-2010 kl 25:60. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: SkorpionFarmen
Alder: 22
|
Som mange vill kalle det, så er midden på tusenbinet en "leieboer", den gjør rent der tusenbeinet selv ikke kan gjøre rent
![]() Alle mine 3 tusenbein har små litt mørke midd på seg (sånne som er på bildet), og de er ikke farlige. Som sagt, de gjør jobben tusenbeinet ikke klarer selv ![]() Det man skal være redd for, er rød midd.
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 21
|
legger til att tusenbenet kan dø uten midden
lenge sia jeg har lest det, orker ikke rote fram link. men linkene ligger her på forumet ett sted
|
![]() |
| Emner |
| med, tusenbein |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Midd? | Ada93 | Taranteller | 5 | 05-10-2008 11:03 |
| Følg Terrarie byggingen bilde for bilde. | Løven31 | Terrarier | 31 | 20-07-2007 11:39 |
| Midd:( | abarth | Taranteller | 3 | 16-05-2007 12:44 |
| Midd | misspower | Terrarier | 2 | 04-02-2007 17:56 |
| Midd | badmann | Skorpioner | 1 | 14-08-2006 20:41 |