"
Gammel 26-06-2008, 23:23   #1
Reptilfreak

Kiwi sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Sted: Østlandet
Alder: 29
Meldinger: 590
Blog Entries: 1
Standard Alipes grandidieri

Var på malmø tropikmesse her i mai, og fikk med meg en skikkelig kul tusenbein. Lurte på om det er noen som har erfaring med denne?

Scolopendromorpha.com

Føler meg litt skuffa da den mest bare gjemmer seg nede i jorden. Har kommet seg opp litt nå de siste 2 dagerne men den rører aldri på seg! Også litt usikker på om den spiser. Hiver inn mindre sirisser til han (hun?) men tar lang tid for de blir vekk, eller jeg rett og slett ikke finner de lenger, så usikker på om de da har blitt spist eller om de har klart å komme seg ut av terrariet.

Skikkelig kule farger da =
Kiwi er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 26-06-2008, 23:26   #2
Reptilfreak

NFredrik sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sted: Molde
Meldinger: 642
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Standard

de bruker å komme frem sent på kvelden\ natt og om du da slenger nedi en siriss blir det action

(tipper de er spist.....)

PS: har du følgt de spesifikasjonene som på linken? Og det er scolopender og ikke tusenbein
Svar med sitat
Gammel 26-06-2008, 23:33   #3
Reptilfreak

Kiwi sin avatar

Standard

Har prøvd å finne så mye info som mulig Var helt inne på at jeg skulle kjøpe meg scolopender når jeg dro til messa i malmø men usikker på hva de skulle ha der, så har jo fått prøve å finne ut av det etterpå

Tusenbein er de hyggelig typerne? Som bare spiser grønnsaker? Da har jeg nok kontroll navnen går jo litt om hverandre da...

Får prøve å nattmate han. Hadde vært kult å se han in action
Kiwi er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 26-06-2008, 23:48   #4
Reptilfreak

Kiwi sin avatar

Standard

Sånn ja! Måtte jobbe litt med han (og sirissen, hehe) men resultatet ble en spisende scolopender og en meget fornøyd eier Det blir så absolutt enda en skolopender når jeg drar på messa i Kristianstad i august! Og da blir det nok også et litt mindre terrarie til den jeg har nå..føles som om det er alt for stort da han er så liten
Kiwi er offline  
Svar med sitat
Gammel 26-06-2008, 23:53   #5
Reptilfreak

Viridovipera sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
Meldinger: 2,423
Blog Entries: 25
Standard

Gratulerer med skolopenderen! En av artene jeg håper å kunne sette opp et kollektiv med Terrariet skal være dobbelt så langt som skolopenderen, og halvparten så bredt som dyret. Pass på å lage de rømningssikkert, finnes det en sprekk de aldrig kommer seg ut, kommer de seg ut

Member of:
-Miroxx fanclub- og -Kverulantene-
Viridovipera er offline  
Svar med sitat
Gammel 27-06-2008, 00:05   #6
Reptilfreak

Kiwi sin avatar

Standard

Takk takk! Ja det var den eneste kule de hadde på messa. Superfornøyd Ser veldi annerledes ut enn de fleste andre jeg har sett. Fikk den for 150,- (svenske) vet ikke om det er mye eller lite jeg.
Den har nå et terrarie på 30*30, og det føles litt stort for den lille Trodde vel kanskje den skulle vokse, hehe... Men tenkt å kjøpe meg noe større skolopender å, så da kan han få det terrariet og så fikser jeg et mindre for den jeg har nå
Veldi koselig da. Virker ikke aggressiv i det hele tatt. Ikke det at jeg har tenkt å kose med han, men greit at den er litt rolig...
Kiwi er offline  
Svar med sitat
Svar

Emner
alipes, grandidieri

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 02:37.