"

Reptilfreaks.no > Virvelløse dyr > Myriapoder Kinaskolopender - bilder!

Myriapoder Forum for skolopendre og tusenbein

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 19-02-2008, 14:38   #1
Reptilfreak

Viridovipera sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
Meldinger: 2,423
Blog Entries: 25
Standard KinaSkolopender.

Kjøpte tre av disse fantastiske små monstrene av Jafi. De er ekstremt raske små djevler (raskere enn en 4cm stor Avicularia sp. for sammenligning), og sier aldri nei til litt mat. De har frem til nå vist seg å være svært forskjellige individer, med forskjellig oppførsel, blir spennende å se de vokse seg store og sterke, og kanskje få de artsbestemt.

Kinaskolopender

Er ikke helt stødig på macro-fotograferingen ennå, men lærer stadig. Disse er spesielt vanskelige å ta bilder av også; små og lynraske som de er

mvh, JanPhilip.
Viridovipera er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 19-02-2008, 18:35   #2
Caffeinism
Admin

_Nagash_ sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
Meldinger: 5,364
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Standard

Fine bilder
Forsøk å gi de små kakkerlakker, det er gøy.
Jeg vil også ha sånn igjen (Eller , egentlig ikke, men litt alikevel)

Mvh
Robin
Svar med sitat
Gammel 19-02-2008, 22:37   #3
Reptilfreak

allan sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Sted: Bergen
Meldinger: 2,047
Blog Entries: 5
Standard

Grattis.

Har en S.Subspinipes selv,og den "freaker" meg fullstendig ut(den er ca 12cm nå)

Om du bruker en liten glassplate, som den kan ligge seg under,så har du litt kontroll på hvor den er,når du skal rense buret for fordyrrester(som det lett blir mye av)
allan er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 19-02-2008, 22:46   #4
Reptilfreak

Viridovipera sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av _Nagash_ Vis post
Jeg vil også ha sånn igjen (Eller , egentlig ikke, men litt alikevel)
Hvordan kan du ikke ville ha sånn igjen? Fantastiske dyr!

Sitat:
Opprinnelig postet av allan Vis post
Har en S.Subspinipes selv,og den "freaker" meg fullstendig ut(den er ca 12cm nå)

Om du bruker en liten glassplate, som den kan ligge seg under,så har du litt kontroll på hvor den er,når du skal rense buret for fordyrrester(som det lett blir mye av)
Ja, de er morsome, har en S. mirabilis på 10-15cm fra før. Crazy dyr, men fantastiske. Får prøve det med glassplaten når de blir litt større. Nå har de slått seg tilro under en svampebit jeg har inni hos dem, så har de en vannkilde uten drukningsfare i samme slengen. Kan se dem fra siden. Er også ekstremt forsiktig når jeg er nedi buret (alltid med pinsett!).

mvh, JanPhilip
Viridovipera er offline  
Svar med sitat
Gammel 19-02-2008, 22:47   #5
Reptilfreak

mr-repti sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Alder: 19
Meldinger: 2,460
Blog Entries: 4
Standard

Slutt å legg ut bilder av så fine dyr a=P Får jo lyst på,men vet ikke helt om jeg tørr å prøve meg på noe scolopender=P
mr-repti er offline  
Svar med sitat
Gammel 20-02-2008, 01:10   #6
Reptilfreak

Viridovipera sin avatar

Standard

Hehe, kan jo ikke lavær å dele bilder av de flotte dyra mine, rart at det ikke er flere som driver med skolopendere i Norge. Når jeg flytter til tyskland blir det et par til, har lyst å reise til balkan å lete etter Scolopendra dalmatico, de er flotte Synes ikke de er så veldig skumle egentlig, bare å ha de i et terrarie som er så høyt at de ikke når kanten, da er man helt trygg, så lenge man ikke gir de muligheten til å klatre opp pinsetten

Edit, har oppdatert bildene så man ser fargene litt bedre, som dere ser er fargene litt forskjellige fra individ til individ

Sist endret av Viridovipera; 20-02-2008 kl 01:17.
Viridovipera er offline  
Svar med sitat
Gammel 20-02-2008, 05:29   #7
Caffeinism
Admin

_Nagash_ sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
Meldinger: 5,364
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av JanPhilip Vis post
Hvordan kan du ikke ville ha sånn igjen? Fantastiske dyr!
+
Synes ikke de er så veldig skumle egentlig, bare å ha de i et terrarie som er så høyt at de ikke når kanten, da er man helt trygg, så lenge man ikke gir de muligheten til å klatre opp pinsetten
Dette er en av grunnene. Jeg har ikke plass til terrarie som er større enn 30*30*30, eller de 26*28*28. Jeg brukte et av de sist nevnte med topp åpning til en av mine, og den løp konstant rundt og dyttet på lokket, for å finne en mulighet for å stikke av. Det der er en av de krypa jeg ikke vil ha løs i huset
På en annen side er de utrolig fasinerende, og har du et terrarie som er rømnings sikkert og såpass høyt at den ikke når opp, skjønner jeg veldig godt at du vil ha en

Mvh
Robin
Svar med sitat
Gammel 20-02-2008, 12:31   #8
Reptilfreak

Viridovipera sin avatar

Standard

Du kunne jo ha beholdt en Scolopendra mirabilis, jeg holder min i et terrarium på 20x20x20 med toppåpning, selv med et godt lag torv når den ikke opp. Men de er syke på å stikke av, så mirabilisen hoppe fra barkbiten sin og mot kanten :S
Viridovipera er offline  
Svar med sitat
Gammel 20-02-2008, 14:37   #9
Reptilfreak

Androctonus sin avatar

Medlem siden: May 2007
Sted: SkorpionFarmen
Alder: 22
Meldinger: 1,653
Blog Entries: 13
Standard

Kjempe fine scolopendre du har skaffa deg a ^^
Har lyst på de store artene, men vet ikke hvor lett de er å skaffe? (Scolopendra gigantea)

Lite klipp jeg fant
YouTube - Scolopendra gigantea, Peruvian giant centipede hifi
Svar med sitat
Gammel 20-02-2008, 14:47   #10
Reptilfreak

Viridovipera sin avatar

Standard

Disse blir ca 15cm. Scolopendra gigantea kan vel skaffes fra sverige, i danmark er jeg rimelig sikker på at den er forbudt (S. gigantea og heros). Men det alller største utvalget av skolopendere i Europa finner du i tyskland. Forøvrig så er det ganske idiotisk å håndtere gigantea, du vil absolutt ikke bli bitt av den arten!
Viridovipera er offline  
Svar med sitat
Svar

Emner
bilder, kinaskolopender

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Enda flere bilder fra reptilparken (Mange Bilder 31.03.07) hell Småprat 8 02-04-2007 08:56

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 02:34.