| Myriapoder Forum for skolopendre og tusenbein |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2005
Sted: Bergen
|
Og vil gjerne vite hva kan jeg velge? og hva anbefaler dere?
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
Medlem siden: Feb 2005
|
http://www.aquazoo.no/shop/index.php?cPath=17_139_140
eg anbefaler en av de to på den linken...hehe |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
jeg syns den nederste var penest jeg. Lulus terrestri . så hva slags bur trenger jeg til denne?? prisklasse , ting å ha inni buret sånne ting jeg må vite for at den skal trives. Jeg har også lyst på noen atlasbiller fra denne butikken. kan de være i samme terrariet?
|
|
|
#4 |
|
Senior Member
|
Diet Babies and adults eat romaine lettuce, apples, cucumbers, and other plant material. Millipedes should have a supply of calcium added to their diet, like calcium powder, which can be purchased from most pet stores. Full Grown Size 5 to 6 inches. Growth Slow speed. Temperature 75 to 80° F. Humidity Around 75%. Temperament Docile and nervous. Housing Babies can live in a roomy clear plastic container with air holes. Adults can live in a 5 to 10-gallon tank, depending on the number of millipedes. Millipedes can live communally. The tank should be twice as long, and at least as wide as the individual, or the largest millipede in the tank. Floor space is more important than height. Substrate 2 to 3 inches of peat moss, or potting soil. Decor No decorations are really needed. Moss can be added for floor cover. Other Names Ghana Fire Millipede.
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
har lest dette.... jeg håpet på noe norsk info
|
|
|
#6 |
|
-
Admin
Medlem siden: Apr 2004
Sted: Oslo
|
Jeg vil anbefale et terrarium som er ca like bredt som tusenbeinet, og ca dobbelt så langt.
Du trenger ikke noe fancy glassterrarium med skyvedører, du kan like gjerne bruke et plastterrarium eller rett og slett en vanlig plastboks med lokk (jeg bruker disse til de fleste dyrene mine.) Kjøp vanlig ugjødslet torvjord med sphagmum-mose på nærmeste hagesenter, og bruk 10cm av denne som bunnmateriale. Torven bør ligge i vann noen timer for å bli skikkelig gjennomfuktet, og så klemmer du så mye fuktighet ut av den som du klarer før du putter den oppi terrariet. Du trenger egentlig ikke å ha noe dekorasjoner eller andre ting i buret, men noen barkbiter kan du jo legg inn slik at den har noe å gjemme seg under (så kanskje den ikke graver seg nok ned). Tusenbein liker best plantemateriale som har begynt å gå i oppløsning, så jeg pleier å ha en boks med skrell av forskjellige grønnsaker og frukter stående på kjøkkenet...så kaster jeg bare en liten neve nedi til dyrene en gang i blant. Tusenbein trenger kalk for å bygge skjelettet sitt, så du bør kjøpe en boks med kalsium og drysse litt over maten deres (kalsium får du tak i på apotek og i dyrebutikker). mvh Dan
|
|
|
#7 |
|
Senior Member
|
akkuratt det jeg hadde tenkt å si 8) eller nesten då
LYKKE TIL!! |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
tuuuuusen takk !!
|
![]() |
| Emner |
| jeg, lurer, tusenbein |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| hei jeg lurer på noe ang keiseren min | madsarn89 | Skorpioner | 3 | 05-02-2008 17:03 |
| lurer på om skilpadder | NinaSkilpadder | Skilpadder | 32 | 23-06-2007 07:11 |
| Lurer på å få en keiser | Tarantellen | Skorpioner | 2 | 19-05-2007 20:33 |
| Lurer på belysning.. | Tarantellen | Terrarier | 14 | 15-12-2006 20:26 |
| Bare lurer... | Frogger | Lover og regler | 5 | 17-11-2004 13:49 |