| Myriapoder Forum for skolopendre og tusenbein |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Caffeinism
Admin
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
|
Scientific name : Scolopendra subspinipes
Common name : --- Distribution : Vanuatu Cage size : 50cm lenght x 25cm width x 25cm height Substrate : Humus with vermiculite (90/10) Substrate moistness: Slightly moist substrate + water dish Temperature : 20 - 23 Celsius day / 17 - 19 Celsius night Humidity : 65 - 75 % Adult size : 190mm - 235mm Litter size : --- Temperament : *** Communal : no Temperament chart: * calm ** aggressive *** very aggressive **** very aggressive and nervous Note: calm means the centipede doesn't attack everything that comes near. Calm doesn't mean they can be handled with your bare hands!!! Kilde -------------------------------------------------------------------------------------- Da jeg driver ordner meg en av disse fra Sverige, lurer jeg på følgende: Hva er humus? Hva skjer om denne holdes varmere?, da jeg har et lite problem med å få ned temp på dyrerommet. Noen som har tips til flytting til og fra terrarier? Erfaringer med scolopendere? Noe annet jeg bør vite, bortsett fra at dette ikke er en av de man har i armkroken nå man kikker på film? Mvh Robin
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2004
Sted: Norge
Meldinger: 1,891
|
Humus er næringsrike rester av dyr og planter som finnes i jordbunnen. Humus blir også brukt om det mørke jordsmonnet som blir dannet fra organisk materiale som brytes ned.
bare å begynne å grave ned roadkills
|
|
|
#3 |
|
Caffeinism
Admin
|
Takker & bukker, da var jeg hakket mindre dum.
Vet du hvor jeg kan skaffe dette? Noe som selges til vanlig, eller er det bare under huset til Wayne Gacy og gutta man finner dette? har du noen erfaringer med dine krapyler som jeg kan dra nytte av?
|
|
|
#4 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Har ikke brukt dette sjøl, men nå som våren har smelta snøen så kan det hende løvfall på skogbunnen kan brukes? men er ikke sikker på dette...
|
|
|
|
#5 | |
|
Caffeinism
Admin
|
Sitat:
Hva bruker dua? mvh robin
|
|
|
|
#6 | ||
|
Reptilfreak
|
Sitat:
![]() når smeller disse ned i kassa di?
|
|
|
|
#7 | ||
|
Reptilfreak
Sted: Bergen
Alder: 23
|
Sitat:
![]() Men alle har forskjellige substrater de bruker, noen bedre enn andre og noen som ikke er fult så bra. Torv kan helt fint brukes til scolopendere ettersom de ikke har behov for å spise for eksempel blader eller røtter som ligger i substratet, de trenger kun substratet for at fuktigheten skal holde seg i terrariet og for at de skal kunne ha noe å grave i Lykke til! Sitat:
|
||
|
|
|
|
|
#8 |
|
Caffeinism
Admin
|
Den tar vel turen fra sverige på førstkommende mandag, med mindre en nyskjærrig og litt rikere postbetjent har funnet brevet mitt
|
|
|
#9 |
|
Caffeinism
Admin
|
Da jeg kom hjem fra jobben i dag, fant jeg denne:
[/IMG] Her spiser den sitt første måltid hos meg ![]() Her poserer den litt til ![]() ![]() Her er det midlertidige terrariet, frem til jeg får tømt akvariet for neon tetra`s ![]() ![]() Mvh Robin
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
konge!! hva er lengden på røver'n? har du døpt denna?
|
![]() |
| Emner |
| scolopendra, subspinipes, vanuatu |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Min lille Scolopendra.subspinipes deehanni | allan | Myriapoder | 13 | 19-04-2008 19:12 |
| Nyeste krypet i gjengen - Scolopendra mirabilis | Viridovipera | Myriapoder | 7 | 03-02-2008 10:38 |
| Dagens fangst! (2stk Scolopendra mirabilis) | Androctonus | Myriapoder | 8 | 16-10-2007 20:11 |
| scolopendra subspinipes? | duefjes | Myriapoder | 8 | 30-06-2007 09:45 |
| scolopendra subspinipes død | parahybana_freak | Småprat | 0 | 03-03-2007 08:09 |