| Myriapoder Forum for skolopendre og tusenbein |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2007
Sted: sørlandet
Alder: 30
|
Disse 2 kom i posten i dag
![]() Satte dem sammen i terra, og når dem møttes i løpet av en liten stund var det opp og hilse Iallefall kjempe fine er dem ![]() ![]()
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Caffeinism
Admin
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
|
Grattis
![]() Kjempestilig mønster og farge på de! Håper det var en parring, og at det etter hvert blir småtråkk på dere da
|
|
|
#3 |
|
Senior Member
Medlem siden: Aug 2005
Sted: Sandefjord
|
Dette er nok parring ja, det er jo også en av hvert kjønn
![]() Di skal legge eggene ganske raskt etter parring, så hold substratet fuktig og ikke rør for mye i det. Ungene vokser sakte, men med tiden vil du nok få mange om du passer på dem ![]() Husk at tusenbein ikke skal holde for varmt, 20-23C er optimal temperatur, holder du dem varmere enn det, kan di fort dø. Morten |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Sted: Bergen
Alder: 23
|
Jepp, dette er en parring
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2006
|
flotte dyr ass =)
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Reptilfreak
Sted: sørlandet
Alder: 30
|
Sitat:
Så spennde!! hadde vært morro om man klarte og få fram noen småtasser men hører det skal være vanskelig. Nå står tusenbeina i stua, er vel rundt 20 her,er ganske gjevn temp her. De har fått en stor plastdunk og 8-10cm substart, har fuktet det godt, men det er jo mest overflaten, blir kansje ikke like fuktig nederst i bunnen? men burde kansje fukte det enda bedre med tanke på evt egg? I morgen bærer det til skogen og henter inn røtter osv til dem er det nødvennig og renske dem?,siden disse liker vel det som er på dem av alger og annet rart? men er litt skeptisk til og ta det rett i terra pga andre kryp som kan følge med..
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Sted: Mysen
Alder: 22
|
Liker vanligvis sanne kryp, menn disse var jo nesten litt søte! Ser ut som de er lagd av gummi
Har de virkelig tusen bein? Får ha lykke til med masse små bein;p |
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Reptilfreak
Sted: Bergen
Alder: 23
|
Sitat:
![]() Rekorden for antall bein mener jeg å huske at er på 750 bein. Jeg klarer ikke å huske hvor mange bein som er vanlig akkurat nå, men jeg kan gi deg den infoen i morgen om det er ønskelig Edit: Kan gi deg infoen nå, husket nemlig at det var 200bein som var vanlig i øyeblikket jeg postet innlegget |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Senior Member
Medlem siden: Aug 2005
Sted: Sandefjord
|
Finnes ingen dyr som har 1000 ben, "vanlige" tusenbein, men, for ikke så velldig lenge siden, ble det oppdaget en ny art som har rundt 700 ben. For kjæledyr tusenben, er det mer vanlig med alt fra rundt 50 og opptill rundt 300.
morten |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Sted: Mysen
Alder: 22
|
Hva koster en sannen liten artig fyr da? hvor lenge lever de? Hva krever de? hva spsier de?
|
|
|
|
![]() |
| Emner |
| ildtusenbein |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|