| Myriapoder Forum for skolopendre og tusenbein |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2008
Sted: Østlandet
Alder: 29
|
Siden det skrives alt for lite om kule skolopendere på dette forumet, så tenkte jeg dele med meg av et par bilder
Til min store overraskelse så fant jeg ut her idag at min Scolopender sub. "tiger leg" hadde bytta ham! Disse kan jo være litt vanskelige å merke om og når og hvis de skifter, da de har for vane å ligge gjemte meste delen av tiden i sitt liv, i tillegg til at de spiser opp hammet etter at de skiftet. Men det ser ut til at min skolopender var litt kresen, og la derfor igjen noen biter.![]() Det beste han la igjen var dette! Som da er hodet (må ha litt fantasi) Den delen som "henger ned" lengst ned på det er altså det som tidligere har vært rett oppe på hodet, og der det er litt hvitt har øynene vært. Men mest fascinerende syns jeg, er de to spisse verktøyen som den har Vil virkelig ikke ha inn fingeren min der..!Så la han også igjen litt ben og ting som tydeligvis ikke falt i smaken. ![]() Disse er de som er lengst bak, nesten som to haler. Syns det er litt søtt med de to klørne på enden Som de da har på alle ben.
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Nei det er første gang jeg har funnet noe og
Trodde den var fullvoksen å, hehe.. Så hadde ikke forventa noe hamskifte Sjekket han idag, men så ikke så veldig forskjellig ut i farger eller størrelse.. Men kan se om jeg kan få tatt bilde av han en dag, han er litt vanskelig til å få til å posere
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Vel vel..fikk en god sjanse idag til å ta noen bilder når han var ute å ruslet en tur. Meeeen..litt dårlig kamera og litt mørkt gjør ikke bildene alt for bra. Kamera mitt HAR en makrofunksjon. Problemet er bare at du må være SÅ nært det du skal ta bilde av for at det skal bli noe fokus. Og jeg er meget skeptisk når jeg er så nær hodet hans, hehe.. Så hvis noen ønsker nærbilder av hode så får dere godt komme å ta det selv!
![]() Men fikk i vært fall et bilde hvor man ser fargen på leggene relativt bra ![]() ![]() ![]()
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Drammen
|
En flott tiger ja
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
![]() Men lekker er han Tenkte på å selge han en stund, meeeeen...han blir nok bare her med meg
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Drammen
|
Jeg har hatt en 22cm lang Scolopendra subspinipes, de kan bli opptil 25cm.
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
Oki
Kjøpte den av psychofox for en stund siden, og han mente at den ikke skulle bli noe særlig større. But time will show Vokser jo ikke i noe stort tempo i vært fall!
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| skolopender | valiant | Myriapoder | 3 | 01-12-2009 09:37 |
| Skolopender | Galil | Taranteller og skorpioner | 10 | 19-01-2009 20:47 |