| Myriapoder Forum for skolopendre og tusenbein |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2008
Sted: bergen/askøy
Alder: 24
|
hei, jeg tenkte og spørre noen her inne som holder på med tusenbein jeg, helst i hordalands området så det er mulig og hente for meg.
jeg har veldig lyst på tusenbein. arter jeg har satt meg ut er f.eks: Mardonius parilis acuticonus, a. gigas eller noe tillsvarende grunnen til at jeg spør her ute er fordi jeg ikke vet hvem som har det og personer som har det er ikke nødvendigvis inne på "kjøpes" annonsene. jeg har funnet ut at jeg kan kjøpe noen dyr i slutten av mai eller begynnelsen av juni, og har da bestemt meg på og satse blant annet på tusenbein.. siden jeg ligger dette ut i forumet, håper jeg folk med erfaring gjerne deler litt. jeg har ingen personlig erfaring, og kan det bare fra fakta siden.. ![]() pisani
|
|
|
#2 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2008
Sted: Hedmark
Alder: 28
|
Jeg fikk denne tilsendt fra Hewlet for noen uker siden. Håper det kan komme til nytte
![]() Om han har disse tilgjengelig idag, eller om han har byttet prisene vet jeg ikke. Så vidt jeg har skjønt så er Hewlet skolopenderens svar på Psychofox ![]() Sitat:
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2005
Sted: Oslo
|
Regner med at du tenker på tusenbein, og ikke skolopendere eller?
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: SkorpionFarmen
Alder: 22
|
Ville vertfall ha startet med tusenbein i første omgang, man skal ikke undervurdere og heller ikke stole på skolopendere
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
ja, er tusenbein jeg leiter etter.. tror også det er best og begynne der før jeg går etter skolopender..
jeg har lest mye om skolopendere også, men når jeg leser om erfaringer til mangen, så tror jeg det er best og begynne med tusenbein
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
ja, må jo bare innrømme at størrelsen er litt viktig
så håper bare noen har noen her inne til en rimelig pris
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2005
Sted: Oslo
|
Når det kommer til hva som er lurest og begynne med så er dette et fett vil jeg si. Kan ikke se en eneste fordel med og starte med tusenbein framfor skolopendere, da tenker jeg på erfaringsmessig. Disse to har så utrolig lite i sammen at du ikke vil være noe bedre "utsrustet" etter du har hatt tusenbein. Så det skal du ikke uroe deg over.
Derimot om det er tusenbein du har lyst på så skal du selvfølgelig velge det, ville bare poengtere at vis du har lyst på skolopender så ikke utsett det og velg et tusenbein og tro at du stiller noe sterkere etter det.
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
ok. har jo selvsagt lyst på skolopender også.. men har ikke satt meg inn i de fleste artene enda, og vil helst sitte meg godt inn i noe før jeg tenker på og kjøpe det.. og tusenbein har jeg lest mye om og føler meg mere klar for det=)
sa da får vi bare se om ingen gir en lyd så blir det vel til at jeg satser på skolopender istedenfor..
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Nesebjørn og div til salgs | TwixXxy | Småprat | 35 | 06-10-2008 18:17 |
| Sirisser til salgs? | Astrix | Øgler | 5 | 05-05-2006 07:55 |