"

Myriapoder Forum for skolopendre og tusenbein

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 01-04-2009, 19:45   #1
Reptilfreak

hewlet sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Sted: Drammen
Meldinger: 458
Standard Skolopendere

Vært lite om skolopendere her i det siste:

Her er noen bilder av Scolopendra Alternans, Scolopendra Subspinipes de haani (Chinese Giant)
, Scolopendra Subspinipes de haani (Vietnam Giant Yellow Leg)
Vedlagte miniatyrbilder
Skolopendere-dscf0002-large-.jpg.JPG   Skolopendere-dscf0003-large-.jpg.JPG   Skolopendere-dscf0002a-large-.jpg.JPG   Skolopendere-dscf0005c-large-.jpg.JPG  

Skolopendere-dscf0027-large-.jpg.JPG   Skolopendere-dscf0030-large-.jpg.JPG   Skolopendere-dscf0028-large-.jpg.JPG   Skolopendere-dscf0039-large-.jpg.JPG  

Skolopendere-dscf0045-large-.jpg.JPG   Skolopendere-dscf0730-large-.jpg.JPG   Skolopendere-dscf0046-large-.jpg.JPG   Skolopendere-dscf0689-large-.jpg.JPG  

Skolopendere-dscf0009d-large-.jpg.JPG   Skolopendere-dscf0003d-large-.jpg.JPG  
hewlet er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 01-04-2009, 20:06   #2
Reptilfreak

Eggy sin avatar

Medlem siden: Dec 2005
Sted: Oslo
Alder: 24
Meldinger: 1,439
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (7)
Standard

Stilige bider, tørr jeg spørre om det er en av disse som er på vei hitover eller??
Svar med sitat
Gammel 01-04-2009, 20:08   #3
Reptilfreak

Galil sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Sted: Buskerud
Meldinger: 1,005
Blog Entries: 1
Standard

Likte den Scolopendra Alternans
Galil er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 01-04-2009, 20:16   #4
Reptilfreak

hewlet sin avatar

Standard

Ja det er du som skal ha den Eggy, terrariet med røtter og alt som er avbildet følger med
Den er gravd seg dypt ned i substratet nå, kanskje det er hamskifte på gang ? Hvis det er det så kan den bli sån passe 23-24cm lang, he he.(den er ca 22cm nå)

Scolopendra Alternans er den gul/svarte, de kan bli ganske store, har sett bilder av en på + 25cm, enkelte mener dem kan bli opptil 30cm, Scolopendra Gigantea kan bli opptil + 30cm, men dem er også tykkere/bredere i tillegg.

De 2 andre scolopenderene er ca 20cm +
hewlet er offline  
Svar med sitat
Gammel 01-04-2009, 21:04   #5
Reptilfreak

Kiwi sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Sted: Østlandet
Alder: 29
Meldinger: 590
Standard

ååå..får lyst på flere.. Men 3 av 4 her har jeg ikke sett på lenge...de har fått for seg at de har noe vinterdvale..gravd seg ned og sluttet spise kjedelige typer!

veldig fin rødfarge på de der
Svar med sitat
Gammel 01-04-2009, 22:53   #6
Reptilfreak

hewlet sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Kiwi Vis post
ååå..får lyst på flere.. Men 3 av 4 her har jeg ikke sett på lenge...de har fått for seg at de har noe vinterdvale..gravd seg ned og sluttet spise kjedelige typer!

veldig fin rødfarge på de der
Ja det hender at skolopendere hjemmer seg bort lenge om gangen, har lagt merke til at de jeg har er roligere på vintertids.

Noen skolopendere er også mere skyere en andre, noen piler unna og graver seg ned 95% av tida du har den, andre typer kan være mere selvsikre og er mere framme.
Hadde en som kasta seg over etter byttet: Scolopendra Subspinipes Gastroforeata "Philippines", helt sprøtt å se på, he he, den var altid framme gravde seg ikke ned i hele tatt.
Ethmostigmus Trigonopodus (yellow legs) Tanzania som jeg hadde beit i blinde etter ting som ikke var der, og det er vel kanskje den mest hissige skolopender jeg har hatt.

Det er litt forskjellige "personligheter" på dissa skolopendrene.
hewlet er offline  
Svar med sitat
Gammel 02-04-2009, 07:36   #7
Reptilfreak

Kiwi sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Sted: Østlandet
Alder: 29
Meldinger: 590
Standard

Jo jeg har jo godt merka at de er forskjellige, men de siste månedene så har de bytta personlighet og. Det e den E. Trigonopodus som jeg har og Tiger leggen som har forandret seg mest. De har alltid vært matglade og passe aktive når det har blitt mørkt. Men E. Trigonopodus har gravd seg ned til bunn (ser han gjennom glasset) og der har han vært i flere måneder! Han spiste en gang etter at jeg fiksa terrariene for 1-2 mnd siden, før han gravde seg ned igjen... Og tiger leggen har jeg ikke sett på like lenge... Får håpe de våkner opp straks nå når våen er på vei Ellers så kan jeg alltid glede meg til å se min H. Chilensis! Alltid like morsom å følge med på når maten kommer frem
Svar med sitat
Gammel 02-04-2009, 09:33   #8
Reptilfreak

Androctonus sin avatar

Medlem siden: May 2007
Sted: SkorpionFarmen
Alder: 22
Meldinger: 1,653
Blog Entries: 13
Standard

Gleder meg til det er klart for sending av S.sub. De hanni!

Men substrat til de større, hva anbefaler du? En fin blanding av litt av hvert? (torv/kokos/sand/grus/etc.)?
Svar med sitat
Gammel 02-04-2009, 09:56   #9
Reptilfreak

Viridovipera sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
Meldinger: 2,423
Blog Entries: 25
Standard

Flotte skoloer
Andro: Funker fett med rein torv

Member of:
-Miroxx fanclub- og -Kverulantene-
Viridovipera er offline  
Svar med sitat
Gammel 02-04-2009, 13:29   #10
Reptilfreak

Androctonus sin avatar

Medlem siden: May 2007
Sted: SkorpionFarmen
Alder: 22
Meldinger: 1,653
Blog Entries: 13
Standard

Mjaa, kjedlig med helt ren torv
Tror jeg skal kjøre noe alla det samme jeg har gjort med australisene
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Medlemmenes Tusenbein og Skolopendere Galil Myriapoder 15 15-09-2011 17:13
104% trygge terrarier, til skolopendere. Viridovipera Terrarier 10 06-05-2008 18:29
diverse skolopendere hewlet Myriapoder 10 30-04-2008 23:13

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 02:02.