| Myriapoder Forum for skolopendre og tusenbein |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2008
Sted: Rena, Åmot, Hedmark.
Alder: 20
|
Når det gjelder tusenbein så er jeg i grunn veldig nybegynner, har hatt to tusenbein før som var av samme rase. Så akkurat når det gjelder hvilke arter som går sammen og ikke, så vet jeg ikke så veldig mye.
Jeg får i løpet av noen uker et afrikansk togtusenbein og et rødsvart tusenbein fra Madagaskar , som jeg har bestilt fra Sverige. Og jeg lurte i grunn på om noen har noe særlig erfaring på om disse to artene kan gå i samme terrarium. Jeg så at det var en nokså lik tråd her men jeg ville få noen litt mer spesifikk svar på akkurat de to artene Siden jeg er veldig redd for at de ikke vil kunne gå i samme terrarium og at jeg kanskje kan være så uheldig og ikke ha rukket å fått tak i et terrarium ekstra innen de kommer.
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: SkorpionFarmen
Alder: 22
|
En tommelfinger regel, sier at man ikke skal blande arter.
Det sier litt seg selv også, ene arten fra Afrika, og andre fra Madagaskar, 2 helt forskjellige habitat/klima. Og en ting til, man burde ha terrarie klart til de kommer. Ellers så kan du jo ta turen på Jysk å kjøpe hammar-plast bokser å ha de i. (alt fra 20-80kr)
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Det blir feil å si at Afrika og Madagaskar har helt forskjellig klima. Begge steder finner en forskjellige klimaforhold. Skal den begrunnelsen holde stikk, må en gå nærmere inn på spesifikk lokasjon. Da finner en trolig at i dette tilfellet er kravene til habitatet er ganske like.
Sist endret av sveinjo; 32-13-2010 kl 25:60. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2008
Sted: Rena, Åmot, Hedmark.
Alder: 20
|
Jeg vet at jeg burde ha terrarium klart til de kommer, derfor skal jeg få ordnet meg ett terrarium til i helgen, så jeg har to.
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Afrikansk tykkhale gecko (Hemitheconyx caudicinctus) | gatebil-reptilen | Gekkoer | 26 | 04-03-2010 21:33 |
| Afrikansk kjempesnegl | sofokles | Andre virvelløse dyr | 19 | 08-06-2008 21:08 |
| Afrikansk pinnedyr | troia | Pinnedyr | 7 | 29-01-2007 16:01 |
| Forelsket i en madagaskar dag gecko! | cobra_kai | Gekkoer | 10 | 02-11-2006 17:54 |
| Madagaskar markgecko | nidhogg | Gekkoer | 1 | 20-07-2005 22:10 |