|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Akershus
|
Tenkte å lage en tråd om mine dyr også, for det er jo ganske interessant å få vite mer om hvert medlem og deres dyr, enn akkurat profilen og bilder...
Vil først starte med et bilde av ethvert krypdyr jeg har: 0.1.0 Acanthoscurria Geniculata ![]() 0.1.0 Brachypelma Auratum ![]() 1.0.0 Brachypelma Smithi ![]() 0.1.0 Ceratogyrus Darlingi ![]() 0.0.1 Chromatopelma Cyaneopubescens ![]() 0.1.0 Ephebopus Murinus ![]() 0.0.1 Euathlus Pulcherrimaklaasii "blue" ![]() 0.1.0 Grammostola Iheringi ![]() 0.1.0 Grammostola Pulchripes (Aureostriata) ![]() 0.1.0 Grammostola Rosea ![]() 0.0.2 Poecilohteria Metallica nr1: ![]() nr2: ![]() 0.1.0 Poecilotheria Regalis ![]() 1.1.0 Psalmopoeus Irminia Hann: ![]() Hunn: ![]() 0.0.1 Pterinochilus Chordatus ![]() 0.1.0 Pterinochilus Murinus "usambara" ![]() 0.1.0 Theraphosa Blondi ![]() 1.1.0 Xenesthis Immanis Hann: ![]() Hunn: ![]() Mangler bilde av: 0.0.1 Grammostola Pulchra 0.0.1 Holothele Incei Skorpioner: 0.2.0 Heterometrus Spinifer ![]() 0.1.0 Pandinus Cavimanus ![]() 0.0.1 Lychas Mucronatus ![]() Skolopender: Scolopendra Subspinipes De Haani ![]() Skilpadde: Pseudemys Floridana Reninsularis ![]() Kort introdusering av mine dyr. Det er mye for og imot diskusjoner på forumet av håndtering av dyr, og siden jeg har bilder av enkelte av dem i hånda, vil jeg legge til at jeg har håndert de aller fleste av dem 1 gang, og kun den ene gangen. Ellers er dyrene i fred i terraene sine stort sett hele tiden, bortsett fra når det skal fylles på vann, fuktes eller fòres. Jeg har planer om å avle på P. Irminia og X. Immanis, men venter på at hunnene, hvertfall P. Irminia hua, skal bli kjønnsmodne. Vil tro X. Immanis hua er kjønnsmoden, men hun "flasser" på abdomen og da tør jeg ikke helt ta sjansen, i tilfelle hun klarer å få fatt i hannen etter parring. Også tenkte jeg å starte med å prøve Irminiaene, da de er ikke like vanskelige å få tak i som X. Immanis..
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Ja, hun var så rolig og praktisk talt tusla ut av plastikkboksen hun var i, og da så jeg det som en enkelt måte å få henne fra den og inn i terra, uten å måtte pirke så mye på hun med pinsett for å "klemme" henne inn en liten plastboks, for å så måtte pirke henne ut av den plastboksen og så inn i terra.. så da ble dit over i hånda, og knipse et kjapt bilde og så inn i nytt stort terra. Eneste kontakt med hånd hun har hatt
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
Masse fine dyr her! Og stilig "ugle"
Har du flere bilder av E pulcherrimaklaasi? Synes det ser mer ut som en Homoeomma sp "blue". De har blitt blanda mye...
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
Jo, takktakk!
Jøss, de to artene var jo svært så like! Kjøpte den av Telia, og hvor han fikk den fra igjen vet jeg ikke... Så jeg har virkelig ingen anelse.. Her er hvertfall flere bilder: ![]()
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
Ut i fra bildene er jeg ganske sikker på at det er en Homoeomma, selv om bilder kan være litt villedende! Ble i hvert fall solgt en del Homoeomma som E pulcherrimaklaasi for et par år siden, bla fra Danmark.
E pulcherrimaklaasi er vanligvis en del mørkere og har et sterkere fargeskille ved leddet. Og er mye finere (personlig mening ) Legger ved et sammenligningsbilde, håper det går greit, hvis ikke kan det slettes
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
Klink til flere bilder du, for min del
Var et flott bilde forresten ![]() Jeg har selv sett en adult E. Pulcherrimaklaasi og synes den var mye mer annerledes enn den jeg har. Men nå er den jeg har rundt 5 cm så den er ikke store saken enda! Er jo en del sling som får bedre farger etterhvert.. Er det vanlig i dette tilfellet? Synes selv at E. Pulcherrimaklaasi er en kjempeflott tella, og det var jo en grunn til at jeg ville ha akkurat den ... Hadde vært enklere å ha bilder av slings fra begge artene for å sammenligne..
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Miroxx nye dyretråd | Miroxx | Småprat | 63 | 26-07-2010 18:37 |