| Mine Herptiler Her kan du vise bilder av dine reptiler. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2011
Sted: Skien
Alder: 24
|
Tenkte det var på tide å starte en bildetråd om mine søte små elsklinger
Kan jo begynne i litt kronologisk rekkefølge, ettersom jeg fikk leosene først Har sikkert 3 tusen bilder av leosene, så jeg tenkte i første omgang å hive ut "veie-bildene". Er jo gøy å se utvikling Først har vi minstejenta Tila, Hun er født ca i begynnelsen av august(hvis jeg ikke tar helt feil), og er ca 4mnd nå. 5gram, 28.september: ![]() 12g, 22.oktober: ![]() 24g, 13.november: ![]() Tila vokser og vokser
Sist endret av nileas; 25-11-2011 kl 04:44. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
|
Så har vi lille jenta Venus, Hun er født ca i juli og er ca 5mnd nå.
8gram 28.september: ![]() 22g 22.oktober: ![]() og 41g 13.november: ![]() Synes det er utrolig morsomt å se hvor mye de forandrer seg fra barn til voksenTila og Venus bor sammen og ser ut til å trives med det. Der den ene går, følger den andre etter ![]() Her har de sovestund sammen i en fukthule:
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Så har vi Mannen med stor M. Svein Kåre
Han er et skikkelig sjarm troll! Han er født 29.mars og er nå snart 8 mnd. Han er en stor flott gutt![]() 71gram, 28.september: ![]() 83g, 22.oktober: ![]() 90g, 13.november:
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Den siste leosen fikk jeg på "omplassering", en jente på ca 2,5 år. Hun heter Doris og går nå under kallenavnet "Feite-Doris"
Appetitten hennes var det ikke noe å si på når hun kom, og med kalk og vitamintilskudd som hun før har vært en stund foruten ble hun ganske god og rund, så nå passer kallenavnet hennes ganske bra Etter å ha lagt på seg ca 25 g på ganske kort tid, så har hun den siste tiden begynt å selv begrense matinntaket. Trenger nok ikke å bli tykkere nå hehe![]() 51g, 28.september(Dette var dagen jeg fikk henne): ![]() 70g, 22.oktober: ![]() 76g, 13.november:
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
Svein Kåre og Feite-Doris har nylig fått ny leilighet. De bor nå i et 150x60x60 terrarium, hvor jeg har laget min første hjemmelagde bakgrunn
Om leeenge skal små jentene Tila og Venus flytte inn til Svein Kåre og Doris, men de er jo bare barna enda![]() Her er Svein Kåre på klatretur: ![]() Feite-Doris på oppdagelsesferd i nye leiligheten: De sover alltid i samme hule, og veldig gjerne oppå hverandre, selv om de selvfølgelig har mange flere huler å velge mellom: Feite-Doris:
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
På reptilmessa i Kungälv i Sverige fikk jeg min første edderkopp. En liten G. Rosea sling. Som fikk navnet ”Rosea”;P (hehe veldig oppfinnsomt) Jeg har sterk fobi for disse 8-beinte skapningene, men de er spennende å se på
Har ALDRI tatt på/holdt en edderkopp, og ser ikke for meg at det noen gang kommer til å skje Men som sakt, gøy å se på![]() Har faktis knipset et par bilden av en middag. Den har faktis bare spist 2-3 ganger siden jeg fikk den:/ ![]() ![]() ![]() ![]() Må innrømme at det er litt kjedelig at den er treig i matveien.. Men i går fant jeg plastkrukka slik, med inngangen til hula tettet igjen: ![]() Og nederst i bunnen var lille Rosea Hva skjer? Har hun lukket seg inne, og gravd hule for å skifte ham, eller? Noen som vet? I så fall, hvor lang tid tar det? ![]()
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
9. November flyttet det inn to nye små krabater her
En perlefirfisle, Fabian, født ca 26. oktober. Og en dabbagam/pigghaleagam, Frits Albert, født 1.mai. De deler foreløpig et 150x60x60 terra mens de vokser, avdelt selvfølgelig! Først har vi perlefirfisla Fabian, ca 3 uker gammel Koser seg i fukthula![]() ![]() Her bor han foreløpig mens han enda er så liten ![]() Perlefirfisla er en utrolig morsom skapning, utrolig aktiv på dagtid, fyker fram og tilbake, og opp og ned, og hit og dit. Kommer i lynfart når det er spisetid, og spiser av hånda ![]() Den spiser som en hest, og ser man nøye på den kan man nesten se at den vokser ![]() Så har vi Dabbis`en Frits Albert, som snart er 7mnd ![]() ![]() Her bor han foreløpig mens han enda er så liten ![]() Frits Albert er en bedagelig fyr. Han er veldig gla i å sove og sole seg Det er en helt utrolig liten skjønnas. Ligner på en liten dinosaur. Men jeg må si det er temmelig uvandt med en grønt-spisende øgle, når jeg bare er vandt til innsekt-spisende dyr Har blitt noen ekstra runder i grønt-avdelingen på matbutikken Han er bare så utrolig søt når han stikker hodet på skakke ut av hula for å se om kysten er klar
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
For et par dager siden så fikk jeg meg en knøtt liten B. emilia
Den er ikke større enn 1-1,5cm. Knøttliten. Nyfødte sirissunger går ned på høykant Har ikke sett selv at den har spist, men sirissene blir vertfall borte. Så jeg satser på at de har blitt mat! Kan vertfall ikke se de noen sted i det lille hjemmet hans, og det er nok et godt tegn at abdomen hans er blitt litte grann større![]() ![]()
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2006
Sted: Asker
Alder: 34
|
nydelig dyr du har. Tusen takk for bilder. Flott å se utviklingen.
Når det gjelder taranteller så kan de finne på å grave seg inne og være der i lengre tid. Alt beror på art og individ. Du trenger ikke¨å bekymre deg. Det kan være hamskifte. Den kan grave seg inne i gooood tid før hamskifte. Eller den skal ikke ha hamskift vil bare være innegravd. Hvorfor må du ikke spørre meg om. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2011
Sted: Oslo/Akershus
|
Flotte dyr du har, men den leoshannen du har var virkelig nydelig! Om du noen gang skal selge så pip meg'a...... Han er jo rålekker
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Den Lille Dyrehage, bilder! | CamStatic | Reptiler | 15 | 07-09-2010 19:09 |
| Den lille Dyrehage | allan | Media | 31 | 04-09-2010 12:30 |
| Devilizer's lille dyrehage! | Devilizer | Mine virvelløse dyr | 61 | 22-01-2010 17:39 |
| Dyrehage i Bergen | Øyvind | Media | 8 | 08-10-2008 00:45 |
| Familien`s dyrehage ! | prøvekanin | Medlemmene | 13 | 02-08-2008 22:57 |