"

Mine Herptiler Her kan du vise bilder av dine reptiler.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 29-08-2011, 19:49   #1
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
Meldinger: 3,726
Blog Entries: 12
Standard CamStatic herptiltråd

Lager ny dyretråd jeg, ettersom den gamle er, vel.. gammel og har ikke vært oppdatert på sikkert ett år. Føler den er veldig utdatert.

Ting har jo forandret seg litt "siden sist", den største forandringen er vel at jeg ikke har hatt dyrene i samme hus siden starten av Januar.
Grunnen er at vi for tiden er "hjemløse", og har bodd hos faren til samboeren siden da. Og han syns ikke noe om hverken insekter, tarantellaer eller slanger, så jeg måtte pent finne dyrepassere til dem.
Grunnen til at vi er "hjemløse" er ikke så dramatisk som det høres ut som altså, vi er bare lei av å kaste penger ut døra på å leie hos folk som ender opp med å selge huset etter 1 år, og vi er nå ute etter å kjøpe vårt eget. Og det å finne et hus i det området vi vil ha som IKKE er et renoveringsprosjekt viser seg å være vanskelig.

De er nå fordelt på 3 venninner, hvor jeg er gjevnlig å besøker og mater. Hun som passer leosene er forøvrig utrolig flink og takler både å fore med kakkerlakker og stelle kakkerlakk kulturen min uten problemer. Flinka, jeg er imponert!

Oppdateringen på leopardgekkoene er først og fremst at det har blitt betraktelig mye mindre av dem. Frida, som er det første reptilet vi fikk, er den siste som er igjen, mens resten har nå blitt solgt og forlater hjemmet nå iløpet av neste uke. Grunnen til det er mange, jeg har lenge tenkt på å kutte ned på leopardgekko-bestanden, og særlig siden de nå står hos en venninne så følte jeg at det var nødvendig å kutte ned på dem.

Nå, før jeg dreper tråden med wall of text, så tenkte jeg at jeg kunne i det minste introdusere en ny liten kar i familien. Han er en pastel kongepyton på noen måneder, skjønn liten sak!

Han ble hentet i helgen som var, og jeg hadde egentlig ingen planer om å kjøpe nye dyr mens situasjonen er som den er nå. Men var en kompis som solgte, det var god pris, og i bunn og grunn - hva gjør vel en liten kongepyton til?

Han er en ganske vanlig pastel, ingenting fancy. Og vil trolig bli mye brunere ettersom han vokser. Finne en pastel-linje som IKKE blir brunere ved årene er vanskelig, særlig her i Norge. Men planen er absolutt å finne en med tiden.

Ellers, så har jeg fortsatt tigerpytonen min. Jeg har hatt ham i snart 2 år nå, og jeg planla aldri å kjøpe en tiger. Men han her kom fra noen jeg kjenner, og jeg har jo håndtert ham mye før, og visste hvor snill og bedagelig han var. Når jeg så han var til salgs, så følte jeg at jeg burde slå til.

Lille tigerpusen har dog blitt lite håndtert de siste månedene, og er ikke så mye tigerpus lenger. Dvs, det var vel først i går vi merket at han burde bli håndtert mer enn hva som har blitt gjort.

Han måtte ut av terrariet fordi det skulle rengjøres, og siden jeg så på hele ham at han nå var klar til krig, så sier samboer "Skal jeg ta ham ut? Det er jo bare å dra ham ut."
Joda, det var sånn tidligere.
Jeg ga hanskene mine til samboer, og lot ham styre med kråka. Da hørere jeg plutselig "AU!" og ser;

Jeg måtte finne kamera så klart. Samboer har fått sitt første slangebitt, hehe.

Hele seansen tok vi med et smil, og som et hint om at vi må virkelig begynne å jobbe mer med han. 16 tannhull kunne vi telle, og i dag har det blitt et fint blåmerke rundt to av dem. Så fra nå av skal jeg sette av et par dager hver uke hvor jeg sysler med ham, så vi slipper dette unødvendige tullet her..

The more people I meet, the more I adore my snakes...

R
eptilicious
Cam <3
CamStatic er online nå  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 29-08-2011, 19:59   #2
Reptilfreak

Rubenevo sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Sted: oslo
Alder: 15
Meldinger: 532
Standard

gratulerer med ny slange!
virker som en fin tråd så her skal jeg følge med mer!
Svar med sitat
Gammel 29-08-2011, 20:05   #3
Reptilfreak

Martink sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Sted: Utenfor Haugesund.
Alder: 30
Meldinger: 899
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (8)
Standard

En CamStatic-bildetråd!!
Dette kan vi like!
Flotte dyr! Ser frem til flere oppdateringer
Martink er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 29-08-2011, 20:08   #4
Reptilfreak

Freddy90 sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Utenfor Trondheim
Alder: 21
Meldinger: 1,202
Blog Entries: 2
Standard

Fine dyr, Cams! Jeg må følge med på denne som de to over meg sier.
Svar med sitat
Gammel 29-08-2011, 20:13   #5
Reptilfreak

Christoffer sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Sted: Bergen
Meldinger: 1,633
Blog Entries: 3
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (17)
Standard

På tide med nye oppdateringer fra deg ja!

Veldig fine dyr og syns mønsteret på tigeren var veldig fint !

Common names are very much like children that stare at you, pay no attention to them.
Christoffer er online nå  
Svar med sitat
Gammel 29-08-2011, 20:26   #6
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Standard

Takk alle sammen! Ja, det var virkelig på tide med noe nytt fra meg!

Ja, tigerpytonen er alldeles nydelig, han har så klart skille mellom det hvite og det gule. Det kan ha mye å gjøre med at han fremdeles ikke er ferdig utvokst, men jeg håper virkelig at han beholder mesteparten av de fine fargene som voksen.

Her er forøvrig et bilde av ham rett før jeg kjøpte han, mye mindre enn hva han er nå. Helt sprøtt hvor fort disse vokser så fort de får mat i magen!

Og når han flyttet inn til meg.

R
eptilicious
Cam <3
CamStatic er online nå  
Svar med sitat
Gammel 29-08-2011, 20:39   #7
Reptilfreak

boa constrictor sin avatar

Medlem siden: May 2011
Sted: Europa, Norge, Bergen.
Alder: 16
Meldinger: 342
Blog Entries: 1
Standard

Sant det som de over her sier, virker som en interesan tråd å følge med på.
Ps: likte veldig godt TP-en din da det er yndlingsslangen min og gratulerer med ny Kp den var fin.
Synd du måtte selge så mye.
Men lykke til med å finne hus/leilighet.
Svar med sitat
Gammel 29-08-2011, 20:59   #8
Reptilfreak

Medlem siden: Nov 2008
Alder: 29
Meldinger: 322
Standard

Likte KPen din Ser ut som den kan være like gammel som min Mojave...
smittsmule er offline  
Svar med sitat
Gammel 29-08-2011, 21:00   #9
Reptilfreak

mr-repti sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Alder: 19
Meldinger: 2,460
Blog Entries: 4
Standard

Hvilken linje er pastellen? Har en Morton Wrightline som begynner å bli ganske stor nå, sammenlignet med de fleste andre pasteller jeg har sett i skandinavia er hun ganske gul.. Selvfølgelig ikke helt perfekt gul, men ganske.. Og hun begynner å få en bra størrelse nå, fornøyd med den linja^^ Ble brått en Graziani line her i huset nå også, spent på å se hvordan den utvikler seg, men den er mye mørkere(mer oransj) enn det wrightlinen var når hun var på samme størrelse.
mr-repti er offline  
Svar med sitat
Gammel 29-08-2011, 21:09   #10
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av boa constrictor Vis post
Sant det som de over her sier, virker som en interesan tråd å følge med på.
Ps: likte veldig godt TP-en din da det er yndlingsslangen min og gratulerer med ny Kp den var fin.
Synd du måtte selge så mye.
Men lykke til med å finne hus/leilighet.
Takker for det! Har snusa litt på en rekkehusleilighet, så vi får se!

Sitat:
Opprinnelig postet av smittsmule Vis post
Likte KPen din Ser ut som den kan være like gammel som min Mojave...
Ja, jeg vet ikke nøyaktig alder, men regner med den ikke er noe eldre enn kanskje 5 måneder.

Sitat:
Opprinnelig postet av mr-repti Vis post
Hvilken linje er pastellen? Har en Morton Wrightline som begynner å bli ganske stor nå, sammenlignet med de fleste andre pasteller jeg har sett i skandinavia er hun ganske gul.. Selvfølgelig ikke helt perfekt gul, men ganske.. Og hun begynner å få en bra størrelse nå, fornøyd med den linja^^ Ble brått en Graziani line her i huset nå også, spent på å se hvordan den utvikler seg, men den er mye mørkere(mer oransj) enn det wrightlinen var når hun var på samme størrelse.
Jeg er ikke helt sikker. Jeg er veldig dårlig på disse pastel-linjene, har igrunn bare fått med meg at bell pastel er en som gjerne forblir ganske gyllengul som voksen.
Jeg kan ingenting om Morton Wright's sine.
Graziani har jeg hørt vil brune ut i voksen alder.

R
eptilicious
Cam <3
CamStatic er online nå  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Genetics' herptiltråd Genetics Mine Herptiler 198 17-05-2012 15:05
CamStatic!! gordongekko Småprat 42 17-06-2011 09:40

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 01:20.