"

Mine Herptiler Her kan du vise bilder av dine reptiler.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 12-06-2011, 23:17   #1
Reptilfreak

ville sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Alder: 24
Meldinger: 371
Standard Villes søte små :)

Endelig kan jeg også starte en slik tråd som dette

På fredag/natt til lørdag hentet jeg verdens søteste to små leopardgekkoer. Den ene er 8 uker, og den andre er 6. Mest sannsynlig er det to jenter, og sjansen for at det er to gutter er uansett liten, så da går det nok bra

Her er bilder oppdretteren har tatt av dem:
Zelda til venstre, Gexi til høyre:

De bor i dette terrariet:

Tempereaturen er 32,5 på varmeste sted, og 27,6 på kald side. Dette er temperaturer målt nede på bunn. Om natten synker temperatur på varmt sted til 28-29 (kalde synker til 24-25). Litt usikker på om dette er riktig av meg, eller om det bør være varmt der alltid.

De er ganske sky enda, men de har jo ikke vært hos meg noe lenge så det kommer seg nok. Virker som de trives i alle fall. Om dagen ligger begge to i fuktboksen hele tiden, men når lyset går av har de flyttet litt på seg. Lagt seg i forskjellige huler. Den lille har vært å klatret litt på plantene, og vært rundt om i hele terra. Badet i vannskålen og sånt.

Her er bilder av den minste, Zelda. Hun har nettopp spist en melorm, og tre sirisser:

Søt ikke sant? <3
ville er online nå  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 12-06-2011, 23:24   #2
Reptilfreak

Galil sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Sted: Buskerud
Meldinger: 1,005
Blog Entries: 1
Standard

Heisann

gratulerer med 2 flotte leoser og fint terra dem har fått
Galil er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 13-06-2011, 00:12   #3
Reptilfreak

Reptilicious sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Sted: Rogaland
Alder: 26
Meldinger: 622
Blog Entries: 2
Standard

Nåmmen Ikke la tråden gå i glemmeboka da! Blir morsomt å følge de framover
Svar med sitat
Gammel 13-06-2011, 00:15   #4
Reptilfreak

Freddy90 sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Utenfor Trondheim
Alder: 21
Meldinger: 1,202
Blog Entries: 2
Standard

Gratulerer med to fine leoser! Og må si det der var et veldig fint terrarium du har laget!
Freddy90 er offline  
Svar med sitat
Gammel 13-06-2011, 01:27   #5
Reptilfreak

ville sin avatar

Standard

Tusen takk Veldig moro å endelig ha dem i hus.

Skal prøve å være flink å oppdatere.

Nå skal jeg gå å rydde litt i kakerlakk og sirissboksene, mannet meg opp til det i hele dag. 30 cm lang pinsett hjelper litt på da heldigvis
ville er online nå  
Svar med sitat
Gammel 13-06-2011, 09:28   #6
Reptilfreak

shelob sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Asker
Alder: 34
Meldinger: 1,651
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Standard

Grattis med leoes, de har jo fått et fint hjem å flytte inn i.
shelob er offline  
Svar med sitat
Gammel 13-06-2011, 10:30   #7
Reptilfreak

leo77 sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Meldinger: 1,671
Standard

Fint terra & 2 søte leoser
leo77 er offline  
Svar med sitat
Gammel 13-06-2011, 18:25   #8
Reptilfreak

ville sin avatar

Standard

Takk for koselige tilbakemeldinger
ville er online nå  
Svar med sitat
Gammel 15-06-2011, 10:17   #9
Reptilfreak

moniq sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Sted: Akershus
Alder: 38
Meldinger: 935
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (4)
Standard

Så flotte leoser du har fått deg, og terra var utrolig fint
moniq er offline  
Svar med sitat
Gammel 16-06-2011, 01:57   #10
Reptilfreak

ville sin avatar

Standard

Tusen takk

Går bra med dem tror jeg. Den ene har enorm matlyst, og er ganske tøff. Tør å snuse på meg, og jeg får ta litt på den, og har gått over hånden min en gang. Tar mat når jeg mater den med pinsett og den jakter også mens jeg ser på den.

Den andre er mer sky, men den har snust en gang på hånden min da, så det kommer seg med den også. Jeg har ikke sett den spise enda, annet enn at den spiste litt kalk fra skålen jeg har satt ut. Et par dager etter den kom hit var det nesten kun hvit i avføringen dens, men de siste dagene har den hatt helt normal avføring (gjort fra seg hver dag), så har konkludert med at den jakter selv om natten når jeg er vekke.

De kommer tidligere og tidligere ut på kvelden også. I dag var de ute klokken 9, selv om lyset i stuen var på. Prøver å få til en fast foringtid.

Er kjempe gøy og spennende å følge med på dem. Og er spent på om jeg kommer til å få dem tamme etterhvert. Tar det veldig rolig nå pga den ene er sky, så vil ikke stresse den noe mer. Blir vel trygge før eller siden, og jeg har ikke noe dårlig tid i det hele tatt. Siden jeg ikke har hatt leoser før er jeg også redd for å gjøre noe feil, så da prøver jeg egentlig bare å ta det roligst mulig. Er sikkert litt hønemor.
ville er online nå  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Mine søte små! :) Thomii Mine Herptiler 9 28-10-2009 21:27
Mine tre søte små Leon Geck Mine Herptiler 10 02-10-2009 18:20
2 søte små :) leo77 Mine Herptiler 5 04-09-2009 13:53
Søte søte Mack Super Snow Jenta mi :) leo77 Mine Herptiler 14 22-03-2009 21:07
Mine to søte små toroddandre Skilpadder 6 10-09-2008 11:38

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 01:16.