"

Mine Herptiler Her kan du vise bilder av dine reptiler.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 16-08-2010, 10:31   #1
Reptilfreak

lompah sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Sted: Akershus
Meldinger: 1,728
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Talking lompah's & wernis' reptiler

Jahh, da får jeg "røpe" vår lille hemmelighet, vi har også fått interesse for reptiler. Alltid hatt det forsåvidt, men jeg sa bestemt "nei!" på at slikt skulle ikke inn i hus enda. Ha-ha, så lenge varte det...

Vil introdusere leosene:

0.2.0 Eublepharis Macularius - Lisa og Maggie

Litt bilder av bare Lisa:

Og litt bilder av Lisa:

Maggie er forsåvidt den mest fotogene, så er flere bilder av henne Så langt så har faktisk Maggie hatt hamskifte, og det fikk jeg et lite bilde av Må si at jeg ikke ante at hun skulle ha skifte, for hun spiste en god del hele tiden og ikke var hun blass i fargen ellernoen ting.. Så jeg ble litt målløs da jeg plutselig så henne ligge slik i fukthula

Ellers så har jeg også fått knipsa noen bilder mens de "chiller". Synes disse dyra er råe på å ligge litt rart når de slapper av eller sover

Maggie:

Lisa:

Så det var litt om de snuppene!
Svar med sitat
Gammel 16-08-2010, 10:34   #2
Reptilfreak

lompah sin avatar

Standard

Har også tittet på slanger en god stund, jeg har jo vært fascinert av de fra jeg var litta.. Så i det siste har jeg både lest og rota i gamle tråder og bilder og rett og slett styra og ordna en del
Vi tok oss tilogmed i Oslo Reptilpark i går for å se på Python Regius og Boa Constrictor, hvilket vi fikk hilse ordentlig på også Er artig å være der når Are jobber, får alltid hilse på et eller annet Etter turen der fant vi ut at en Python Regius... Det er den slangen som passer oss best hvis vi skulle gå til innkjøp av en. Turen bæret så hjemover og rett inn på nett og titta etter slanger til salgs (vel... JEG titta på slanger) og falt totalt for en voksen kp. Vi tok kontakt og spurte litt om den før vi fikk lov til å ta oss turen til eieren og se på den + noen andre han hadde. Det tok oss vel ikke to minutter før vi fant ut at "denne skal være med oss hjem". Som sagt, så gjort så nå er vi også eiere av en flott Python Regius Spider hanne på 3 år

Litt bilder av skjønnheten som ble med oss hjem:

Dagen i går var helt herlig! Fikk jo se forskjellige morpher av kp's: piedball, lesset, pastel, spider og selvsagt den vanlige, men uansett.. Herlig å se de forskjellige morphene! Falt veldig for piedballen når jeg fikk øye på den.. men det holder nok med en for en stund!

Ellers var vi også i oslo i går kveld og hentet ordentlig terras til gekkoene og kp'n så om ikke så lenge så starter vi med oppbygging av terras til dem. Gleder meg ekstremt til det
Svar med sitat
Gammel 16-08-2010, 10:37   #3
Reptilfreak

Medlem siden: Jan 2010
Meldinger: 660
Standard

LOMPAH! Den kp'n sender du til meg med en gang! Haha,så hærlig da Grattis med kp! Og leosene dine er nyydelige!
ederlezi er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 16-08-2010, 10:41   #4
Reptilfreak

lompah sin avatar

Standard

Hah, ja det kan du tru! Aldri verden om jeg skal gi fra meg han, han er noe av det nydeligste jeg har sett! Er helt forelska i han, klarer nesten ikke slutte å se på han

Enig i at leosene mine er nyydelige Og så underholdende de er, angrer ikke på at vi kjøpte dem!
Svar med sitat
Gammel 16-08-2010, 11:09   #5
Reptilfreak

Standard

Hahaha Forstår det godt,han er jo nydelig! Hvor lang er han da? Kongepytoner og boa c er de fineste altså! Jeg og vil så gjerne ha kongepyton,men det får bli når det blir

Hihi,leoser er underholdning ja! Noe så morsomme,fantastisk søte dyr skal man lete lenge etter!^^
ederlezi er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 16-08-2010, 11:17   #6
Reptilfreak

lompah sin avatar

Standard

Han er nok ikke metern.. han veier hvertfall 6-700g, men hverken forrige eier eller jeg har målt han så vet ikke helt.. Han er ikke så stor!
Vanlig kongepyton da eller? Jeg var fast bestemt på at det IKKE skulle være en normal en, ville ha noe som skilte seg litt ut fra det alle andre har

Jeg hadde jo egentlig ingen interesse eller tanker om å skaffe meg leoser før jeg så Maggie på nett og ble stupforelska.. Og nå som jeg har dem så skjønner jeg godt hvorfor folk mener de er helt fantastiske, for væremåten og alt det der er... helt rått!
Svar med sitat
Gammel 16-08-2010, 11:21   #7
Reptilfreak

Janka sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Sted: Hordaland
Alder: 23
Meldinger: 834
Blog Entries: 2
Standard

Nydelige småkrek Gratulerer så mye!
Svar med sitat
Gammel 16-08-2010, 11:23   #8
Reptilfreak

lompah sin avatar

Standard

Takk takk, Janka!
Svar med sitat
Gammel 16-08-2010, 11:23   #9
Reptilfreak

Standard

Ah,bare liten tass ja! Artig å få se den vokse da
Ja,helst normal jeg vil ha ja,men har ikke noe å si om det blir en morph,alle er like nydelige!

Mm det stemmer det ja Man må bare få sett de og opplevd de,så blir man som regel forelsket<3
ederlezi er offline  
Svar med sitat
Gammel 16-08-2010, 11:29   #10
Reptilfreak

Medlem siden: Nov 2008
Alder: 29
Meldinger: 322
Standard

Oi det må jeg si!! Gratulerer
smittsmule er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Lompah's dyretråd lompah Mine virvelløse dyr 86 24-07-2011 20:25
Lov å ta med reptiler Cyanide Lover og regler 10 20-11-2008 21:18
Reptiler er gøy! Jonas Filmsnutter 2 21-05-2008 22:59
Reptiler Kristian262 Media 10 21-03-2008 00:36
Kan du mye om reptiler? Gunillah Småprat 3 04-06-2007 21:18

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 01:03.