"

Mine Herptiler Her kan du vise bilder av dine reptiler.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 10-06-2010, 18:02   #1
Junior Member

Medlem siden: Jun 2010
Alder: 20
Meldinger: 4
Standard Billy Skilpadden min

Jaa dette er da Skilpadden min Billy.

Det er ikke så lenge siden jeg fikk han så er ikke 100% sikker på åssen type Skilpadde dette er
Men det er det sikkert en av dere som kan fortelle meg

Egentlig veldig fornøyd med terra hans

Også noen flere bilder av min kjære Billy :

Håper å få høre noen gode tilbake meldinger
lennart er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 10-06-2010, 21:00   #2
Reptilfreak

Medlem siden: Dec 2008
Meldinger: 795
Standard

Gratulerer med flott skilpadde.

Det er en guløret terrapin du har. Og det er en jente. Man ser det på frambeina. Og lengden av klørne. (Trachemys scripta troosti, er det latinske navnet om du vil søke på mer info om den)

Disse er flotte dyr, jeg har hatt masser av de.

Så fint akvariet er. Koselig med pynt og stener. Da blir det litt mer artig. Den kan bite ganske hardt, men er ikke farlig. En grei regel er å alltid vaske hendene etter å ha tatt i de. Ellers er de artige dyr som elsker å titte på alt som beveger seg på utsiden av glasset.

Lykke til med den, og bare spør om du lurer på noe
Lailande er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 10-06-2010, 21:25   #3
Reptilfreak

Freddy90 sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Utenfor Trondheim
Alder: 21
Meldinger: 1,202
Blog Entries: 2
Standard

Jeg setter en knapp på at det er en eller annen underart av Chrysemys picta (painted turtles på engelsk).

Om du vil finne ut mer om hvilken art det er så kan du også spørre her på denne engelske siden, veldig bra side med mange erfarne!: http://www.turtletimes.com/forums/in...p?showforum=77

Ellers må jeg støtte Lailande med at det er en hunn, synes også den hadde et fint (og stort) akvarie.
Svar med sitat
Gammel 10-06-2010, 22:09   #4
Reptilfreak

Gregoris sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Sted: Molde
Alder: 19
Meldinger: 466
Standard

Enig med Freddy90 her. Disse har mange likheter med gulørene, men skallet er veldig spesielt, så man ser tydelig forskjell på fargene! Dette er en utrolig fin skilpadde!
Gregoris er offline  
Svar med sitat
Gammel 10-06-2010, 22:22   #5
Reptilfreak

Freddy90 sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Gregoris Vis post
Enig med Freddy90 her. Disse har mange likheter med gulørene, men skallet er veldig spesielt, så man ser tydelig forskjell på fargene! Dette er en utrolig fin skilpadde!
Det var skallet jeg kjente igjen likheter med jeg også. Vi ser visstnok ikke noe bilde av hele underskallet, noe som vil hjelpe enda mer med artsbeskrivelsen (hint-hint trådstarter). Ser kun en nyanse av rødt på ene bildet, så ser for meg at den er rød på mer eller mindre hele underskallet i et eller annet mønster?
Svar med sitat
Gammel 10-06-2010, 23:46   #6
Junior Member

Standard

Tusen takk for alle svar, At det var en hun hadde jeg ingen anelse om haha
Men ja det er veldig sant at hun er intrisert i hva som skjer på andre siden av det akuariumet, men jeg må nesten spørre litt til jeg alså.

1) lest litt rundt om at skilpadder blir fort kresene på mat, men hva kan jeg gi den som litt varierende en bare de pelletsene.
2) han jeg kjøpte den av sa jeg skulle mate den hver andre da, er dette riktig?
3) å hvor ofte bør egentlig dette akuariumet byttes vann i ?

Men må si jeg er veldig glad at jeg kjøpte henne, hun er en artig liten frøken som svømmer å svømmer blir helt borte når jeg svinger synnet bort om å følger litt med på henne
men igjen tusen takk for tilbake meldinger.

å skal ta noen flere bilder i morgen, hun ligger å sover oppe på steinen sinne så da skal hun få lov å være i fre.
lennart er offline  
Svar med sitat
Gammel 11-06-2010, 00:02   #7
Reptilfreak

Freddy90 sin avatar

Standard

1: De kan bli kresne på mat om du kun gir de pellets, jeg brukte variasjon i matveien hos mine skilpadder.
Jeg ga diverse hele tiden, grønnsaker, frukt og insekter, også pellets da.
Det jeg ga av grønnsaker var: salatblad og agurk (begge ble godt mottatt)
Frukt: eple, druer uten stein, jordbær om sommeren, banan, og sikkert mere.
Insekter: sirisser, kakerlakker, meitemark og zophobas.
Alt dette kan gies uten problem, variert mat = glad og sunn skilpadde Som liten vil de gjerne ha insekter, men din er jo ganske stor så gi den litt grønt og frukt også. Selvsagt funker det greit å gi pellets også, hørt flere som gir sumpskilpadden KUN pellets og de virker trives de og.. Men da igjen er dette veldig hardføre skapninger, og det er godt med noen godbiter innimellom kan jeg tenke meg! Ikke kun pellets, må bli kjedelig for padda.

2: Du kan mate hver andre dag, så slipper de å bli så fete har jeg hørt.. Jeg ga visstnok mine hver dag, jeg regner med at de finner mat hver dag i naturen også?! Så hvorfor ikke få det i fangenskap i modererte doser tenkte nå jeg. Og det funka nå for meg.

3: Personlig hadde jeg en ganske god utvendig pumpe (noe som er et MUST spør du meg, de griser og driter fælt.. Blir mye styr hvis du ikke har det), så jeg rengjorde egentlig bare filteret i pumpen hver andre mnd, og slamsugde bunnen for overflødig dritt nå og da (ca. annen hver uke eller noe).

Og ja, de er noen artige og veldig nysgjerrige skapninger! Du kommer sikkert til å få mange gode år med denne vennen.
Svar med sitat
Gammel 11-06-2010, 00:25   #8
Junior Member

Standard

Igjen takk for mange gode svar
Men jeg venter på varme pere har ett lys stoff rør nå over akuariumet men skal få varme lampe på land området hennes. men er det noe fare for at lampen skulle stått for nermme ?

men åssen er disse skilpaddene med levende mat som små gullfisk? det vil jo ikke bli noen vane men som en sånn engang i blant ja jeg prøvde å gi hun litt salat i tideligere i dag å hun tok det veldig godt i mot, var ganske moro å se hun spise noe annet en den kjedelige pelletsen i tanke på at hun må bli litt lei den

hun er 8 år foresten

Men jeg går til sengs for i dag, så det kommer flere bilder i morgen
lennart er offline  
Svar med sitat
Gammel 11-06-2010, 03:52   #9
Reptilfreak

Meldinger: 795
Standard

Kan du ta et bilde av undersiden? Så får vi sett hvilken underart det er?

Fisk går fint. Jeg pleide å fange småfisk i elven her og slippe oppi til ,mine. De koste seg stort med det

PS. Du får døpe henne Billie. Det er jentenavn, men uttales omtrent likt som Billy.
Lailande er offline  
Svar med sitat
Gammel 11-06-2010, 09:57   #10
Reptilfreak

Kraissy144 sin avatar

Sted: Ålgård, Rogaland.
Meldinger: 500
Standard

Nydelig padde det der!

Hadde selv 2 rød ørete terrapin skillpadder for maaaaaaange år siden Det var før vi viste at det var ulovelig.. Husker hvertfall at mine gikk helt bananas med en gang de så den gule leverpostei boksen De elsket leverpostei!

Kraissy
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
skilpadden min flasser Stayna Slanger, øgler og skilpadder 4 25-08-2011 14:25
Skilpadde Skilpadden i hus - hva nå? loslote Slanger, øgler og skilpadder 3 01-05-2010 21:32
Hva har skjedd med skilpadden ? MalinAngelica Skilpadder 10 11-02-2010 12:55
Skilpadde Får skilpadden for mye mat? Gizmo Slanger, øgler og skilpadder 5 20-10-2009 14:11
Hvilken art er skilpadden min? Dirtytree Skilpadder 11 03-09-2009 16:27

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 01:01.